• Oscarsmamma84

Sjuk 2,5 åring vill ej äta

Min son är förkyld o hans feber stiger hela tiden fastän han får Ipren. Han började natten mellan tisdag o onsdag med krupp o då låg febern på 38. För en timme sen låg den på 39,6. Är det inte väldigt högt när han får Ipren?

Han har nästan inte ätit nåt idag. Han åt 250 ml välling imorse kl 4 o sen dess har han ätit 2 pinnglassar , lite russin o en pepparkaka. Han har vägrat välling hela dagen. Han har druckit en flaska vatten idag så vätska får han i sig men bör jag vara orolig att han inte äter o att febern stiger? Han är trött o slö o vill mest ligga i sängen o han la sig för natten för 1 timme sen.

Han är 2,5 år o har sagt han har ont överallt idag. I magen o armarna o händerna

• Svar på tråden Sjuk 2,5 åring vill ej äta
  • Anonym (Lugnt)

Jag har lärt mig att mat inte är det viktigaste när ett barn sjuk, men se till så han dricker så mycket att han kissar normalt, om han fortfarande har blöja märker du ju ganska fort om det är lite kiss.

Men är du orolig kan du ringa 1177 och rådfråga med dom som faktiskt har som jobb att ge råd och inte som vi amatörer här på FL

• Oscarsmamma84

Hans feber har sjunkit till 38.1 nu när iprenen har verkat lite.

Han har kissat bra idag o druckit mer vatten än han brukar. Jo får ringa 1177 om febern stiger igen. Första gången han är så här sjuk o har så hög feber så blir lite nojig.

• ymmmi

Se till att han dricker, det är det viktigast, när barn är sjuka brukar dom inte vara så sugen på mat, när det gäller vätska, ge honom det han vill ha och är sugen på.
    Du kan varva Ipren och alvedon var 3dje timme. Tex Ipren kl 19 och alvedon kl 22 Ipren igen kl 01.00
    Hoppas du förstår vad jag menar

Svar på tråden Sjuk 2,5 åring vill ej äta