Anonym (Hmm) skrev 2016-02-21 12:28:08 följande:
Vet inte om du längre får notiser från min tråd, men om du får.. kanske du kan stötta mig lite.. Kanske.. hehe..
Var hos läkaren i onsdags Men, blev inte klokare förutom att hon skulle remittera mig till röngenavd. på sjukhuset för ett ultraljud... Hon frågade inget om hur jag mått, tog inga prover, kände på knölen/knölarna plus det hårda jag känner går upp mot bröstkorgen.. från knölen mitt i buken och upp.. ungefär.. men hon sa ingenting.. När vi va klar så funderade hon högt om det var akut eller ej, kändes som att hon frågade mig det liksom... Iaf så sa hon att hon inte bedömde det som akut men dagen efter kom kallelsen till ultraljudet som är nu på onsdag..
Jag vet att det kan vara nått ofarligt men jag har haft sån dödsångest sen dess och vet inte vad jag ska ta mig till.. en vän till mig som är sjuksköterska på en akutavdelning sa att bråck kan vara sådär hårda? .. Hur kommer det sig att man får bråck? Hur ser dom ut? Kan de ge mig svullen mage, trycka på urinblåsan så jag känner mig kissnödig fast jag inte är.. o.s.v...
Hej! Visst får jag notiser! Jag tycker att det låter som en lite konstig läkare, lite oengagerad? Hur som helst så är det bra att du fått tid på ultraljud redan på onsdag (även om jag förstår att du helst skulle vilja haft tid redan igår...).
Jag tror inte att det finns några speciella blodprover som skulle hjälpt just i detta skedet, kanske senare om de vet mer om vad det är du känner i magen, efter ultraljud osv.
Bråck brukar ligga ganska ytligt, dvs inte kännas som en knöl djupt inne i magen. Det är vanligtvis en del av tarmen som buktar ut genom ett hål som uppstått i bukväggen och det brukar göra ont som bara den.
Nu ställer jag kanske en dum fråga, men finns det någon chans att du skulle kunna vara gravid?