Nidblödning innan mens??
Hej!
Jag och min man försöker skaffa barn. Tog ut min hormonspiral för 4 månader sen och försöker nu lära mig ha koll på min menscykel. Vet att 4 månader inte alls är speciellt lång tid, men det är svårt att låta bli att noja... Vet ju inte ens om jag kan bli gravid överhuvudtaget! Och man blir ju inte yngre direkt.
Tror jag har ägglossning men kan inte säga med 100% säkerhet när den är. Denna månaden var mensen sen. Hade ca 1 vecka innan BIM molande/ilande värk i magen och 3 dagar efter BIM såg jag en ljusrosa blödning på toapappret. Trodde det var mensen och satte in menskoppen, men det kom inte något mer sen! Normalt så brukar det ju liksom rinna på ganska snabbt efter att mensen börjat. Tog ut menskoppen och sen kom det bara vanliga flytningar. Trodde att blödningen kanske kunde vara en nidblödning och köpte ett grav.test (som jag inte använde sen ändå.. tänkte ha lite is i magen..). Sen morronen efter så dök mensen upp ändå, 4 dagar sen! Va sjutton liksom!!? Vad är det som händer med min kropp? Brukar ju aldrig ha så sen mens och den brukar aldrig hålla på och lurar mig såhär. Nån som varit med om nåt liknande?