• Anonym (Ts)

Jag är inte deras jävla barnvakt

Jag har alltid ställt upp och tagit hand om bonus när jag vart ledig och ibland till och med avbokat planer för att hjälpa pappan (min sambo) och mamman.

Nu har vi ett gemensamt barn också och jag är föräldraledig och bonus är här vh, pappan har ett fritidsintresse och jag har passat bonus när han vart iväg på helgerna men nu sista tiden har jag börjat säga nej. Bonus kommer ju inte hit för att vara med mig...

Och när sambon jobbat/vart upptagen på våra "barnlediga" dagar så har jag även ställt upp för mamman eftersom att jag är ju ändå hemma så då kan ju bonus lika bra vara här och leka. MEN jag ogillar den människan så himla mycket så varför ska jag ställa upp för henne?! Jag är inte någon barnvakt... Tas väldigt ofta förgivet att hen kan vara här då jag är hemma.

Hur ska jag stå på mig? Kan tillägga att jag har inget emot bonus men jag har fått nog av att utnyttjas..

• Svar på tråden Jag är inte deras jävla barnvakt
  • Anonym (H)
    Anonym (Snart utbränd) skrev 2016-02-18 10:49:22 följande:

Samma problem här! Min sambo har 2 barn med sitt ex, och vi har ett gemensamt. Hans ungar är här 2 dagar varje vecka + vh, alltså 5 dagar en vecka och 2 dagar veckan efter. Han tar ansvar och där finns inte så mycket att klaga på. MEN han tar också hit dom på våra lediga dagar, och inte alltför sällan ska vi också ta hand om exets barn som hon har med sin nya man, bara så att de ska få "egentid". Kanske vi också behöver egentid!? Jag skulle aldrig lägga mitt barn åt henne om vi behöver egentid, så jag förstår inte varför vi ska passa hennes unge.

Hon har dessutom flera gånger bokat resor och räknar med att jag ska ta hand om ungarna medan deras pappa jobbar, utan att ens fråga mig. Jag tycker nog att jag har tillräckligt mycket jobb med min 1:åring redan, orkar inte ta hand om 3 barn dygnet runt. Bör tilläggas att vi inte får nån ledig vecka efteråt heller, och underhåll ska hon ha fast vi ibland har dom 15-20 dygn på en månad. (Hon får totalt 3000 kr i månaden av oss.) när jag frågar henne vad jag har för rättigheter och skyldigheter som bonusmamma säger hon att min rättighet är att jag får vara med hennes barn. FÅR vara?? Känns mer som att hon tvingar dem på mig och jag inte har rätt att säga nej.

Skojar du??

Det här är så bisarrt så jag vet knappt om jag kan tro på det. Finns det verkligen så gränslösa människor?

Varför i helvete tillåter du dig att bli utnyttjad på det här sättet av henne?

Säg nej för bövelen!!
  • Anonym (mäh)
    Anonym (Snart utbränd) skrev 2016-02-18 10:49:22 följande:

Samma problem här! Min sambo har 2 barn med sitt ex, och vi har ett gemensamt. Hans ungar är här 2 dagar varje vecka + vh, alltså 5 dagar en vecka och 2 dagar veckan efter. Han tar ansvar och där finns inte så mycket att klaga på. MEN han tar också hit dom på våra lediga dagar, och inte alltför sällan ska vi också ta hand om exets barn som hon har med sin nya man, bara så att de ska få "egentid". Kanske vi också behöver egentid!? Jag skulle aldrig lägga mitt barn åt henne om vi behöver egentid, så jag förstår inte varför vi ska passa hennes unge.

Hon har dessutom flera gånger bokat resor och räknar med att jag ska ta hand om ungarna medan deras pappa jobbar, utan att ens fråga mig. Jag tycker nog att jag har tillräckligt mycket jobb med min 1:åring redan, orkar inte ta hand om 3 barn dygnet runt. Bör tilläggas att vi inte får nån ledig vecka efteråt heller, och underhåll ska hon ha fast vi ibland har dom 15-20 dygn på en månad. (Hon får totalt 3000 kr i månaden av oss.) när jag frågar henne vad jag har för rättigheter och skyldigheter som bonusmamma säger hon att min rättighet är att jag får vara med hennes barn. FÅR vara?? Känns mer som att hon tvingar dem på mig och jag inte har rätt att säga nej.

Har du hört talas om tjänster och gentjänster? Varför inte låta ert barn vara hos exet ibland så att ni får egen tid?

Min sambos ex har ofta tagit hand om mitt barn så att jag och hennes ex/min sambo har fått egen tid. Då är det inte ens mannens barn utan mitt sedan tidigare förhållande, men våra barn är som syskon och hans ex är fantastisk

Hon kan ju knappast ha lämnat ungarna hos DIG när hon bokat resor utan att ha fått det "godkänt" av pappan, så det är HAN och inte mamman du ska gnälla på!

När det gäller underhåll är det bara att räkna ut hur mycket ni kan dra av på underhållet om barnen varit mer hos er någon månad. Inte svårare än så med andra ord!
  • Anonym (Snart utbränd)
    Anonym (H) skrev 2016-02-18 11:01:16 följande:

Skojar du??

Det här är så bisarrt så jag vet knappt om jag kan tro på det. Finns det verkligen så gränslösa människor?

Varför i helvete tillåter du dig att bli utnyttjad på det här sättet av henne?

Säg nej för bövelen!!

Ja, jag har försökt säga nej, då får jag lååånga meddelanden med utskällningar om hur självisk jag är som inte tänker på någon annan än mig själv. Hon säger också att jag får skylla mig själv, då jag inte hittade en man utan barn. Nog visste jag ju att barnen "kom på köpet", men inte att exet skulle visa sig vara ett psyko 2 år senare.
  • Anonym (H)
    Anonym (Snart utbränd) skrev 2016-02-18 11:54:37 följande:
    Ja, jag har försökt säga nej, då får jag lååånga meddelanden med utskällningar om hur självisk jag är som inte tänker på någon annan än mig själv. Hon säger också att jag får skylla mig själv, då jag inte hittade en man utan barn. Nog visste jag ju att barnen "kom på köpet", men inte att exet skulle visa sig vara ett psyko 2 år senare.
    Ignorera henne!! Att du har träffat en man med barn innebär inte att du ska ta hand om barnen åt henne!

Kom igen nu och sätt ner foten.
    Vad säger din sambo om det här?
  • Anonym (Snart utbränd)
    Anonym (mäh) skrev 2016-02-18 11:19:19 följande:

Har du hört talas om tjänster och gentjänster? Varför inte låta ert barn vara hos exet ibland så att ni får egen tid?

Min sambos ex har ofta tagit hand om mitt barn så att jag och hennes ex/min sambo har fått egen tid. Då är det inte ens mannens barn utan mitt sedan tidigare förhållande, men våra barn är som syskon och hans ex är fantastisk

Hon kan ju knappast ha lämnat ungarna hos DIG när hon bokat resor utan att ha fått det "godkänt" av pappan, så det är HAN och inte mamman du ska gnälla på!

När det gäller underhåll är det bara att räkna ut hur mycket ni kan dra av på underhållet om barnen varit mer hos er någon månad. Inte svårare än så med andra ord!

Vill inte utsätta mitt barn för dendär människan, hon är psykiskt sjuk och går på mediciner . Därför vill jag inte att hon tar hand om honom. Litar inte på henne helt enkelt.

Hon har "frågat" pappan när resorna redan blivit bokade, så vi har inte kunnat påverka det alls. Hon säger bara att det är vår (min!) skyldighet att ta dom.
  • Anonym (Snart utbränd)
    Anonym (H) skrev 2016-02-18 11:58:12 följande:

Ignorera henne!! Att du har träffat en man med barn innebär inte att du ska ta hand om barnen åt henne!

Kom igen nu och sätt ner foten.

Vad säger din sambo om det här?

Försökt diskutera det, men så fort barnen nämns så kommer taggarna ut. Har ju inget emot dom, men man blir ju trött på dom också lika som man blir trött på det egna barnet ibland. Jag får säga att mitt barn har varit jobbigt, men säger jag att de andra varit det så blir han arg. Verkar vara så känsligt för honom.

Det e ju exet som ställer till det, då hon är jobbig blir det ju automatiskt tyngre att ta hand om barnen, men det verkar inte nån av dom förstå. Bör tilläggas att hans 2 får ALL uppmärksamhet av honom när de är här, vilket jag tycker är idiotiskt. Vårt barn behöver ju också sin pappa.
  • Anonym (H)
    Anonym (Snart utbränd) skrev 2016-02-18 12:07:13 följande:
    Försökt diskutera det, men så fort barnen nämns så kommer taggarna ut. Har ju inget emot dom, men man blir ju trött på dom också lika som man blir trött på det egna barnet ibland. Jag får säga att mitt barn har varit jobbigt, men säger jag att de andra varit det så blir han arg. Verkar vara så känsligt för honom.

Det e ju exet som ställer till det, då hon är jobbig blir det ju automatiskt tyngre att ta hand om barnen, men det verkar inte nån av dom förstå. Bör tilläggas att hans 2 får ALL uppmärksamhet av honom när de är här, vilket jag tycker är idiotiskt. Vårt barn behöver ju också sin pappa.
    Fy. Varför lever du i den här situationen?

Förstår såklart att det inte bara är att separera men i ditt fall skulle jag överväga det VÄLDIGT ofta.
  • Anonym (mäh)
    Anonym (Snart utbränd) skrev 2016-02-18 11:59:51 följande:
    Vill inte utsätta mitt barn för dendär människan, hon är psykiskt sjuk och går på mediciner . Därför vill jag inte att hon tar hand om honom. Litar inte på henne helt enkelt.

Hon har "frågat" pappan när resorna redan blivit bokade, så vi har inte kunnat påverka det alls. Hon säger bara att det är vår (min!) skyldighet att ta dom.
    I så fall är det väl toppen att ni kan ha barnen så pass mycket som ni har. Självklart kan HAN säga nej om han inte kan ha barnen på hennes veckor, det får hon lösa. Men gör han inte det så är det fortfarande HONOM du ska gnälla på/bråka med - hon har INGET med det att göra!

Verkar barnen fara illa hos henne eftersom du inte litar på henne? Eller är du bara lite offerkofta-aktig och vill ha något att beskylla henne för?
    Vad är det för mediciner och vad är det för psykiskt sjukdom hon har?
  • Anonym (Nja)

Snälla kvinnor,innan ni flyttar ihop med man med småbarn,fråga honom hur han tänker på ditt ansvar gällande barnen.Ska du sitta barnvakt,städa ,tvätta och handla till dom.Så det inte blir "fel"sen.Och varför ska ni flytta ihop med hans barn,är det därför att ni älskar hans barn?

• Anonym (H)
    Anonym (mäh) skrev 2016-02-18 12:12:02 följande:
    I så fall är det väl toppen att ni kan ha barnen så pass mycket som ni har. Självklart kan HAN säga nej om han inte kan ha barnen på hennes veckor, det får hon lösa. Men gör han inte det så är det fortfarande HONOM du ska gnälla på/bråka med - hon har INGET med det att göra!

Verkar barnen fara illa hos henne eftersom du inte litar på henne? Eller är du bara lite offerkofta-aktig och vill ha något att beskylla henne för?
    Om hon får långa sms från mamman om hur ego hon är och att det är hennes skyldighet att ta hand om barnen, så är det väl SJÄLVKLART mamman hon ska skylla på!?

Varför är du så dryg mot någon som uppenbarligen har det jobbigt i sin relation?
  • Anonym (Snart utbränd)
    Anonym (mäh) skrev 2016-02-18 12:12:02 följande:

Hon hotar honom med att han aldrig mer får träffa barnen om han inte gör som hon säger, åt mig sa hon att vi ska vara glada att vi får ha dom så ofta för hon kan minsann sätta stop för det.

Hon har inte sagt annat än att hon äter lugnande mediciner, tror hon började efter andra barnet och när hon fick tredje blev det ännu värre. Hon säger att hon inte mår bra och inte orkar med barnen. Vi har försökt föreslå vv, men det går hon inte med på. Tänker att det skulle vara lättare för alla. Hon skulle få sina lediga veckor och barnen skulle inte behöva hoppa fram och tillbaka varannan dag. Antar att det handlar om att hon vill ha sina pengar..
  • Anonym (Snart utbränd)
    Anonym (H) skrev 2016-02-18 12:10:06 följande:

Fy. Varför lever du i den här situationen?

Förstår såklart att det inte bara är att separera men i ditt fall skulle jag överväga det VÄLDIGT ofta.

Har väl kanske blivit lite bekväm antar jag. En gång packade jag ihop våra saker och stack medan han var på jobbet. Efter ett par timmars prat i telefonen åkte vi hem igen, efter att han lovat att säga åt exet på skarpen. En vecka gick bra, sen började det igen.
Svar på tråden Jag är inte deras jävla barnvakt