• Bloopen

Sabos ex förstör vårt liv

Hel. Jag behöver skriva av mig om min sambos galna ex. De har två småbarn och hon använder barnen för att förstöra. Min sambo har varit så korkad att han låtit henne hållas.

Min sambo skaffade barn med en galen tjej han bröt med. Han ställde upp för barnen, men ville inte ha en relation med sitt ex. Hon använde barnen redan då och sa att han inte skulle få ha dem om han inte hjälpte henne ekonomiskt, körde runt på henne osv.

När vi träffades så flyttade jag in ganska omgående. Vi blev kära och hade det jättebra ihop. Efter två månader så krävde hans ex att barnen skulle bo hos oss var kan kan helg. Min sambo blev glad, o jag som inte visste att han hade barn(!!!) Blev lite chockad och besviken för jag ville inte träffa någon som hade barn innan.

Iallafall så flyttade barnen in hos oss, vi gjorde iordning två fina rum till dem. Men det kändes ju konstigt att bli en familj där alla är främlingar. Barnen kände ju inte mig, o plötsligt skulle de bo varannan vecka hos sin pappa de bara träffat ibland, och hans nya tjej! Men jag vill ju stötta sambon och gick med på detta. Efter tag tag började hon bråka om diverse saker. Vi skulle betala massa kläder hon köpt. Hon skickade med prislappar i kuvert och skrev hot om, ifall sambon vägrar betala så ska hon ha barnen på heltid. (Min sambo hade knappt slutat betala underhållet )

Hon som smsade också och tjatade om skjuts. Men jag sa då till min sambo att nu har du mig, och då är det slutskjutsat på henne. Hon blev galen. Började sluta ta emot barnen när det var hennes vecka. Vi skulle ha barnen mest, för hon haft dem så mycket innan. Vilket vi gladeligen hade.

Efter något år blir jag gravid. Min sambo blir lycklig för detta or första gången han fick välja att skaffa barn. Så han kände att äntligen kunde han få vara med från början med en tjej han älskade.

Hoten och penga kraven haglade in från hans ex. Barnen o vi kämpade med vardagen och att få barnen att lyssna på oss vuxna. Tillslut fick jag nog och tog ett av hennes samtal till sambon, och sa att nu räcker det med bråk. Tänk på barnen och sluta bråka med oss. Hon skäller ut mig, såklart. Men vi bestämde tillslut att jag skulle vara en slags medlare mellan sambon o hans ex.

Jag o sambons ex började kunna göra dialog utan att hon skrek o blev galen. Det kändes som att allt kunde bli bra. Vi bestämde att när Bf kom skulle hon ha barnen hos sig ett par dagar så jag fick lugn o ro eftersom det är mitt första barn. Men när dagen kom så struntade hon i mig. Då insåg jag att hon spelar fulspel. Hon stängde av sin mobil och vi fick be min sambos släkting ta barnen så vi kunde komma iväg till BB.

När väl min bebis är med oss påvög hem. Har hon smsat 1800 sms där hon skriver att vi är sjuka i huvudet som ska lämna bort hennes barn till henne, på våran vecka. Att hon hatar, och slå döda min sambo. Jag var ful, äcklig och en blåst hora . Så vi hade barnen såklart. Det var kaos. Jag mådde så dåligt och ville att min sambo skulle polisanmäla henne. Hon ringde o la på, hela tiden. Mailade tusentals mail. Smsade 50 sms till mig minst. O minst 50 till min sambos pappa.

Hon terroriserade oss hela tiden. Och nu är min bebis ett halvår, och hon har fortfarande inte slutat upp. Jag tog min lille och flyttade upp till min hemstad för jag avskyr henne så mycket att jag klarar inte ens av barnen. För de är mammas barn och det är så jobbigt att ha en häxa efter sig, samtidigt som man måste fostra hennes BORTSKÄMDA, men älskade troll.

Hon förstörde allt.

När hon fick veta att jag flyttat så kör hon med massa spel. Hon kontaktar sambons släktingar o ber om pengar. Hon skyller hela sin ekonomiska sits på min sambo. Hon vägrar leva sitt eget liv. .

Hon har smsat mig när min sambo inte ville svara, o hotade om underhållet nu. Han mår dåligt o han bestämde att hon skulle ha barnen hela tiden, tills han mår bra igen. Inte en lätt begäran, eftersom hon då passar på att suga honom på varenda krona han har.

Hade hon bara varit en normal, lugn person så kunde vi varit vänner. Något jag sa till henne. Men hon är så rabiat, så ingen orkar med henne.

Hon har därför inga vänner. O vaknar mer än gärna från jobbet. Skolan har ringt flera gånger hennes veckor och undrat om min sambo vet vart barnet är.

Hon är så jobbig och jag vill bara få ut henne ur vårt liv, helt. jag har hellre barnen heltid, ön att ha varannan vecka, för det går inte att ha barn med ek sådan människa. Hon vill enbart förstöra och barnen drabbas ju, för de får inte tid med sin pappa nu, och de går inte leka med sina sprillans nya xbox o ja, allt va de fått i julklapp.

Jag förstår inte varför hon inte kan släppa min sambo... jag är också orolig eftersom han skjutsade på henne i början när vi var ihop om de har något ouppklarat. Hon skrev sms där hon berättade att min sambo kontaktat henne mitt i natten. Min sambo nekar såklart... Hon har även påstått att han sagt att hon bara slå ringa när han or på jobbet för jag blir svartis.. medan han sagt att hon ringt o trakasserat honom varje dag på jobbet....

Min sambo har också stora problem med sig själv, depression och aggressionsproblem. och jag tror det beror helt på henne och att vår ekonomi inte varit på topp. Hon suger kusten ur alla som hon har kontakt med.

Jag funderar på ifall jag ska göra en anmälan, och försöka få kontaktförbud. För 1800 sms för att jag o hennes ex fick en son, det är ju inte normalt! O att hon aldrig slutar tjata om pengar och slå använda barnen för att få sin vilja igenom. Jag orkar inte med situationen hon och min sambo skapat.

Min sambo borde satt mer foten. Men han gjorde aldrig det, och har inte gjort det ännu.

Jag är arg på honom för detta. Vi skulle ju ha beboslycka. Men hon förstörde det. O det gjorde hon mer än gärna.

Usch, hon är en sån orm. hon skämmer bort o lever för sina barn, vad jag sett iaf. Men jag avskyr henne mer än någon annan på jorden...

• Svar på tråden Sabos ex förstör vårt liv
  • Anonym (Förstår)

Polisanmäl allt. Soara alt, precis allt som kan behövas som bevis.

Ta de till tingsrätten,sök om de som ni känner är rätt. familjerätt lär inte hjälpa i deras fall, och barnen behöver ha de bättre än så oavsett om ni håller ihop eller inte.

Med en mamma som håller på sådär har ni mer rätten på er sida så kör hårt.

Och lappa ihop er och var stark, för er allas skull

• Anonym (?????)
    Anonym (NI har problem, inte exets fel) skrev 2016-02-15 20:11:59 följande:

Och om han betalar underhåll så förstår jag inte varför hon måste smsa dig och fråga om underhållet!? Han verkar lite svår att sammarbeta med när han inte svarar sitt ex när hon frågar efter underhållet? Självklart ska hon ha underhåll när barnen bor hos henne heltid.

Dessutom så skrev du att din sambo var glad över att äntligen få barn med en kvinna han älskar till skillnad från förra gången. Senare skriver du att han visst älskade exet? ( och i ärlighetens namn så går det ju inte speciellt bra denna gången heller.. Då han inte alls är närvarande från början..)

Sen undrar jag hur god ekonomi man egentligen har om den inte klarar av en planerad föräldraledighet och en tillfällig sjukskrivning? Är det inte sånt man räknar på innan? Typ "jjag har tre ungar och en av oss ska snart vara föräldraledig. Jag tror jag reser och lever gott istället för att spara en buffert så jag kan försörja mina barn även om jag blir tillfälligt sjukskriven".

Nä ni behöver ta eget ansvar över er lycka och olycka. Exet kommer aldrig försvinna.

Din sambo kommer alltid vara en feg, svag man som inte vill stå upp för dig och er relation. Han kan inte ens stå upp för sina barn. Han bara viker sig, tar ut allt som aggressioner mot dig och skyller på exet. Han kommer inte att plötsligt bli en bra och ansvarstagande pappa.

Det bästa du kan göra är att se till att er stackars bebis slipper sitta och lida av en aggressiv, deprimerad pappa i en ekonomiskt utsatt familj och en mamma som bara är bitter och olycklig. Då är det bättre att ni lever isär och att pappan blir vv förälder till även ert barn.

Bättre med två separerade föräldrar där den ena är lycklig än att leva med två samboende föräldrar som bara är olyckliga och inte kan ta ansvar för relationen.

Varför vill du få allt till TS fel?? Exet låter ju galen.. Låter som en otroligt jobbig situation för ts!
  • Anonym (NI har problem, inte exets fel)
    Anonym (?????) skrev 2016-02-16 15:45:56 följande:

Varför vill du få allt till TS fel?? Exet låter ju galen.. Låter som en otroligt jobbig situation för ts!

Nej. Men exet kan dom inte styra. Hon kan vara hur galen som helst, det gör inte mannens beteende ok.

Han KAN inte vara aggressiv och skylla på exet. Han kan inte skita i att berätta om sina barn osv.

Det är inte ok att killen beter sig som ett jävla svin bara för att hans ex är dum.

Är det ok om han skriker eller till och med slår TS och barnen för det är exets fel? Eller har han ( och TS) ett eget ansvar för sitt beteende och sin situation?
    nevermind skrev 2016-02-16 00:53:14 följande:

Polisanmäl. Gå sedan till familjerätten för att få boendet. Helst gärna vårdnaden också. Tycker så synd om barnen! De behöver stabilitet.

Då hamnar nog barnen i fosterhem. En pappa som är deprimerad, aggressiv och som självmant avsagt sig varannanvecka boende ses nog inte som så lämplig.
  • Anonym (?????)
    Anonym (NI har problem, inte exets fel) skrev 2016-02-16 15:58:46 följande:
    Då hamnar nog barnen i fosterhem. En pappa som är deprimerad, aggressiv och som självmant avsagt sig varannanvecka boende ses nog inte som så lämplig.
    Han kan ju blivit deprimerad och fått agressionsproblem pga exet?? Hon verkar ju inte riktig i huvudet som trakasserar så! Skulle ju gjort vilken människa som helst knäpp! Dock skulle han verkligen satt ner foten. Har svårt för killar som inte kan ta tag i problemen och låter saker gå åt helvete
    Anonym (?????) skrev 2016-02-16 20:05:10 följande:

Han kan ju blivit deprimerad och fått agressionsproblem pga exet?? Hon verkar ju inte riktig i huvudet som trakasserar så! Skulle ju gjort vilken människa som helst knäpp! Dock skulle han verkligen satt ner foten. Har svårt för killar som inte kan ta tag i problemen och låter saker gå åt helvete

Såå barnen ska behöva bo med en pappa som är aggressiv mot dom för det är inte pappans fel att han är aggressiv??

Jag tror inte att soc går på den dumma ursäkten. Är man aggressiv mot sin familj så kan man inte skylla ifrån sig.

(Män som misshandlar sina fruar gör det alltid för att dom själv blivit misshandlade som barn och/eller anser att frun förtjänat det....)
  • Anonym (Hjälp)

Ni verkar smått galna hela bunten!

Stanna med din bebis där du är. Ta det LUGNT med nästa man och försök lära känna honom innan du prompt ska flytta ihop m.m.

Låt ditt ex hälsa på er bebis ibland men inte träffa barnet utan "kontaktperson", du eller någon annan.

Mannen bör söka hjälp, riktig HJÄLP hos psyk. Både för depression, aggressiviteten och sin mytomani.

Hans ex behöver inte Du bry dig om alls längre. Låt dom sköta sitt i fortsättningen.

Ditt ex kan betala underhåll via FK och få umgänge bestämt via en rättslig dom. På så sätt behöver inte han ha så mkt kontakt med henne heller.

Skjutsa runt på henne???? Antar att du menar att han kör henne ibland och det ser jag absolut inget fel i. Dom har flera barn tillsammans och det är enbart BRA att dom hjälps åt.

Lycka till!

• Anonym (?????)
    Anonym (NI har problem, inte exets fel) skrev 2016-02-17 06:27:37 följande:
    Såå barnen ska behöva bo med en pappa som är aggressiv mot dom för det är inte pappans fel att han är aggressiv??

Jag tror inte att soc går på den dumma ursäkten. Är man aggressiv mot sin familj så kan man inte skylla ifrån sig.

(Män som misshandlar sina fruar gör det alltid för att dom själv blivit misshandlade som barn och/eller anser att frun förtjänat det....)
    Har jag inte sagt.. Men jag kan inte se i tråden att ts skriver att han är det mot barnet. Sen är det klart att barnet inte ska behöva leva så. Men jag tycker exet ändå verkar galen och om även pojkvännen är det. Så ja, lämna då!
  • Anonym (?????)
    Anonym (?????) skrev 2016-02-17 11:16:24 följande:
    Har jag inte sagt.. Men jag kan inte se i tråden att ts skriver att han är det mot barnet. Sen är det klart att barnet inte ska behöva leva så. Men jag tycker exet ändå verkar galen och om även pojkvännen är det. Så ja, lämna då!
    Ts skriver ju själv att hon tror att han har fått dom problemen av exet.. Det vore ju inte konstigt liksom.
  • Jesper f

Oj TS; vilken historia... Livet är inte alltid lätt, den saken är klar. Men som jag ser det har du egentligen två sakfrågor som du måste ta ställning till.

Nr 1. Vill du leva, och fortsätta relation med den här mannen, med dom fakta du har på bordet? Att någon inte står upp för sin nya relation eller för sina barn utan "orsak", låter onekligen märkligt. Det finns någontng däri som din sambo inte berättat, är min tolkning.

Nr 2. Ska ni leva tillsammans, måste ni bestämma er för en strategi som går ut på att hålla X:et så långt borta från er som möjligt, och att sätta barnen i fokus, för att få livet att fungera. Det fungerar inte med hot metoden, och det måste ni visa x_et. Så länge hon får sin vilja igenom fortsätter hon. Hon kan ju - för det får uppenbart effekt.

Anonym (?????) skrev 2016-02-17 11:16:24 följande:

Jag gissar att den lilla bebisen är hemma när han skriker på TS... Så ja, det barnet lider uppenbarligen när hen tvingas vara i samma hem som sin pappa.

Dessutom så har han avsagt sig boendet för sina tidigare barn. Så trots att han anser att exet är så hemsk och har ett så enormt inflytande så att hon till och med har orsakat depression, dålig ekonomi och aggressivitet hos honom så låter han henne ha barnen MER! Så antingen så skiter han i sina barn totalt, kastar dom till den elaka häxan, låser in sig själv och tycker synd om sig själv eller så överdriver han exets hemska inflytande.
  • frugan80

Polisanmäl alla hot och kränkningar och spar allt hon skriver, spela in era samtal med henne. Sen en fråga när ni flyttade ihop hade killen inte berättat för dig att han hade barn? Jag hade blivit vansinnug om någon undanhållit sdan info. Nej, ni tillät henne förstöra er babylycka. Och nej du ska inte va medlare mellan dom om de inte kan kommunicera finns det myndigheter man kan be om hjälp för sånt. Du kan få mer eåd och stöd inne på www.terapisnack.com

• Rakad Apa

Never stick your dick in crazy.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (NI har problem, inte exets fel) skrev 2016-02-17 12:14:58 följande:
    Jag gissar att den lilla bebisen är hemma när han skriker på TS... Så ja, det barnet lider uppenbarligen när hen tvingas vara i samma hem som sin pappa.

Dessutom så har han avsagt sig boendet för sina tidigare barn. Så trots att han anser att exet är så hemsk och har ett så enormt inflytande så att hon till och med har orsakat depression, dålig ekonomi och aggressivitet hos honom så låter han henne ha barnen MER! Så antingen så skiter han i sina barn totalt, kastar dom till den elaka häxan, låser in sig själv och tycker synd om sig själv eller så överdriver han exets hemska inflytande.
    Kunde inte skrivit det bättre själv
  • Anonym (Hjälp)
    Rakad Apa skrev 2016-02-17 12:34:17 följande:

Never stick your dick in crazy.

Sant, men denna man har lyckats 3 ggr....
  • Anonym (Hjälp)

Varför får inte barnen spela sitt X-Box?

Har hon regler om det så är dom inte så bortskämda eller vad?

• Kriya

Skrämmande läsning. Jag ser tre stora offer framför mig - barnen. Om du inte kan rädda alla tre från egoistiska, svaga föräldrar, så rädda i alla fall ditt eget barn.

Det går inte att skylla pappans aggressivitet på någon annan än pappan själv. Han borde städa upp omkring sig och barnen i stället för att slösa energi på att vara arg. Han borde lugna ner sig och söka ensam vårdnad och se till att ordna lugn och ro kring familjen. Säg till honom att han måste ordna en advokat. Nu. Rädda annars dig och ditt barn ur detta.

Svar på tråden Sabos ex förstör vårt liv