• an34

Gratis landstingsförsök vart?

Vi har gjort ett IVF som vi betalat för själva eftersom vi inte ville vänta i 2½ år, som väntetiden var när vi sökte hjälp. Nu har vårt landsting tagit bort köerna för IVF, det ingår nu i vårdgarantin. vi har fått klartecken att vi får ett gratisförsök eftersom vi inte har utnyttjat vårt ännu. Men nu undrar jag ... vilken klinik kommer man till då? Är det där det först finns plats, är det någon som vet? Vi har varit i Falun tidigare och trivs väldigt bra där vill gärna göra även gratisförsöket där.
    Kan ju fråga på KK också men kollar här först...

• Svar på tråden Gratis landstingsförsök vart?
  • Pico

Jag har faktiskt ingen aning om hur det fungerar. Jag trodde helt säkert att man måste göra gratisförsöket i sitt eget landsting?!

• Ditten å Datten

Hejsan,
    tror att landstinget har avtal med en privatklinik om det inte finns i landstingets egen regi. Så verkar det vara inom det landsting jag bor, att alla skickas till samma klinik.
    De gör säkert specialavtal.

• an34

Ditten å Datten: Tack för ditt svar, jag tror också att det är så!

• Skrollisen

du hamnar på närmaste kliniken.. visst ivf ingår i vårdgarantin MEN landstingen lyckas inte följa den så nu ligger insemination och ivf i ett svart hål i väntan på politikerbeslut.. man får inte hjälp inom tre månader och man får inte komma till någon annan klinik i landet, om det nu hade hälpt.. står själv på kö i göteborg, 22 månaders väntetid minst.. som sagt ring dit du fått din remiss och kolla med dom..

• an34

Skrollisen: Det ska jag göra när och om det blir aktuellt. Ruvar på 7 dagen nu och hoppas naturligtvis på det + att jag har två ägg i frysen, så förhoppningsvis behöver jag inte använda mitt gratisförsök alls!

• mammamillis

Vi fick tre gratis försök, ingår i blekinge läns landsting men fick åka till malmö och cura kliniken, fint bemötande men inget resultat. fick en dotter på egen hand efter avslutade behandlingar.

• greta67

an34: Vart bor du? Bor du i närheten av Falun eller!
    Falun jobbar ju ihop med en hel del landsting när det gäller landstingsförsök med!
    Lycka till nu och hoppas du inte behöver landstingsförsöken!!
    Kram

Svar på tråden Gratis landstingsförsök vart?