• Äldre 17 Feb 12:43
    1924 visningar
    2 svar
    2
    1924

    Min fru blir långsur över massage - rimligt?

    Hej

    Min fru begär massage nästan varje dag. Hon fick en lång ryggmassage både sön och mån. Igår hade jag sagt jo men jag kan väl ge en liten igen. Jag fastnade i telefonen nån timme och plötsligt var det läggdags då jag jobbar och hon är hemma fortfarande (son 22 mån).

    Idag vill hon knappt prata med mig för att jag inte gav henne någon massage 3e dagen i rad. Jag tycker det är orimligt. Vad tycker ni?

    Bör tilläggas att jag ytters sällan får någon massage tillbaka. Vi snackar max 5 går per år.

  • Svar på tråden Min fru blir långsur över massage - rimligt?
  • Stårsc­han
    Äldre 17 Feb 12:48
    #1
    +1

    Är det verkligen massagen hon är sur över, och inte det faktum att du svek löftet om en liten massage för att istället prata i telefon tills det blev läggdags? Att den tid ni kunde ha haft tillsammans - med eller utan massage - ägnades åt någon annan.

  • mrskre­iz
    Äldre 18 Feb 11:11
    #2

    Jag tror Stårsc­han är inne på något viktigt. Och så verkar det ju oxå som att ni har väldigt mycket mer under ytan. Du verkar inte direkt lycklig över att ge henne massagen och ni verkar fast i en kamp om vem som gör vad mest.

    Hon kanske ser massagen som en fin stund tillsammans men du verkar ju inte alls njuta av att få ge din fru avslappning och röra vid hennes kropp. 

    Så fundera lite på vad som ligger under ytan och verkligen är problemet här, för jag törs satsa en hel del på att det egentligen inte är massagen.

Svar på tråden Min fru blir långsur över massage - rimligt?