Negativa ÄL-test...
Hej,
Jag har ni i snart två månader testat med ÄL test men får inge mer utslag än något knappt synligt streck ( alltså negativt). Vet att mensen senaste tiden varit oregelbunden pga. operation, infektion, slutat med spiller ( i april 2015) och lite fler saker. Efter att jag slutat med spiller så har jag ett tag haft regelbunden mens 21dagars cykel varav 7 dagar mens. Men har även hunnit med att blöda i ca. 30dagar i streck. Fick uppskjutningspiller (primolut-nor) för att "starta om". Jag vet att jag har väldigt kort cykel, men det brukar stå att problem att bli gravid kan uppkomma om cykeln är Mindre än 21 dagar, vilket min i normalfall inte är. Då jag var till kvinnokliniken och fick primolut-nor, så gjordes även ett VUL, där läkaren inte kunde se att jag nyligen haft ÄL, vilket han tyckte att han borde ha kunnat se. Men han sa att inget såg konstigt ut - förutom det. De gjordes även blodprover, där alla värden såg bra ut.
Vi har ännu inte börjat försöka bli med barn ännu, men vi har tänkt börja i typ april/maj. Min fråga är om det finns någon fler som varit i någon liknande situation och som har kort cykel, och då även kort lutealfas. Samt någon som inte heller får utslag på ÄL testerna..?