• Svar på tråden Barn i bil
  • volvo142

    tror väldigt många kan råka göra så ingen vill att ens barn skadas men är det en väldigt väldigt gnällig morgon osv kanske man gör så sitta här och döma är barra lågt

  • volvo142
    lisa26 skrev 2016-02-17 22:07:25 följande:
    Såg hur en pappa körde sin bil med sitt barn i knät under stökig morgon trafik. 
    Läs gärna mitt inlägg

    nouw.com/johannaaltun/farliga-foraldrar-23343...

    Hur kan man göra så? Gör ni det?
    känns som att du vill få bekräftelse i att du är "duktigare en andra och älskar dina barn mer".. Inväntar kommentarerna...
  • Harvester
    volvo142 skrev 2016-02-17 22:12:53 följande:

    tror väldigt många kan råka göra så ingen vill att ens barn skadas men är det en väldigt väldigt gnällig morgon osv kanske man gör så sitta här och döma är barra lågt


    "Råka"?!?! Finns saker man bara inte gör, då får de gnälla hur mycket de vill. Då får man gå, ta bussen eller stanna hemma ifall man inte lyckas stuva in dem...
  • volvo142
    Harvester skrev 2016-02-17 22:31:39 följande:
    "Råka"?!?! Finns saker man bara inte gör, då får de gnälla hur mycket de vill. Då får man gå, ta bussen eller stanna hemma ifall man inte lyckas stuva in dem...
    Har själv inga barn minns själv hur kul det var att få åka fram. Om jag förstod  det rätt blev det inte ens nån krock.
    Du känns bara så fruktansvärt dömande och vill att man ska läsa till blogginlägg om hur du minsann älskar dina barn. och vill få bekräftelse.. Herregud tror många "dåliga" pappor låtit sitt barn sitta fram. Sen så är det inte så bra men du överdriver ganska mycket.
  • Anonym (Blä)
    volvo142 skrev 2016-02-17 22:46:50 följande:

    Har själv inga barn minns själv hur kul det var att få åka fram. Om jag förstod  det rätt blev det inte ens nån krock.

    Du känns bara så fruktansvärt dömande och vill att man ska läsa till blogginlägg om hur du minsann älskar dina barn. och vill få bekräftelse.. Herregud tror många "dåliga" pappor låtit sitt barn sitta fram. Sen så är det inte så bra men du överdriver ganska mycket.


    Fast, det är ju rent av livsfarligt.. Säga vad man vill om ts, men varför försvara ett olagligt och farligt beteende.

    Mamman som hade sin lilla bebis i en babysitter på ett bord blev ju slaktad här inne på fl, så varför är detta plötsligt ok?
  • Tow2Mater

    "Trafik kaos som vanligt vid barnens skola och då ser jag en bil mitt i kaoset.


    I bilen sitter en pappa och kör....med sitt barn i KNÄT."

    Vad är det som är kaos om du ser en bil mitt i allt detta? Kaos med cyklar? Gånde? Bussar?

    Hur vet du det var pappan? Det kanske var en farbror, eller barnvakt, etc som tog barnet till skolan.

  • Tow2Mater

    Av nyfikenhet, hur ser ett kaos ut där "få respekterar hastigheten 30 km/h"? Vid min sons skola är det bilköer som gäller, och han brukar sitta obältad framme bredvid mig då vi åker i snigelfart i kön. Där det ens är möjligt att åka 30 eller fortare är inget kaos alls hos oss, det är flytande vanlig trafik...

  • volvo142
    Anonym (Blä) skrev 2016-02-18 00:24:26 följande:
    Fast, det är ju rent av livsfarligt.. Säga vad man vill om ts, men varför försvara ett olagligt och farligt beteende.
    Mamman som hade sin lilla bebis i en babysitter på ett bord blev ju slaktad här inne på fl, så varför är detta plötsligt ok?
    Ja det är inte bra men det låter som att man pratar om mycket värre saker försvarar och försvarar.
    Jag har aldrig sagt att det är okej men det blir överdrivet...
  • volvo142
    Tow2Mater skrev 2016-02-18 04:11:35 följande:
    Av nyfikenhet, hur ser ett kaos ut där "få respekterar hastigheten 30 km/h"? Vid min sons skola är det bilköer som gäller, och han brukar sitta obältad framme bredvid mig då vi åker i snigelfart i kön. Där det ens är möjligt att åka 30 eller fortare är inget kaos alls hos oss, det är flytande vanlig trafik...
    är också intresserad av det!
Svar på tråden Barn i bil