• PugLifeLove

HJÄLP GRAVID? yrsel och ont i magen när jag kissar

Hej allihopa! Hoppas någon av er skulle kunna hjälpa mig att bli lite klokare.
    Skulle haft min mens idag. (eller imorgon den 19Februari)
    Men ingen mens i sikte ännu.
    Har dock haft mensvärk (Eller molvärk) till och från, mest på kvällarna i ca 3 veckor. Gör inte så speciellt ont, lite mildare mensvärk känns det som. 

Brukar alltid ha ömmande bröstvårtor och bröst vid ägglossning och vid mens, kände det som vanligt vid ägglossningen men nu INGET. Och har haft det så länge jag kan minnas, om jag var gravid borde det väl göra ont/ömma?? inte sluta?

Har haft lite flytningar, Vattniga, inget jag känner av men så det kommer (ursäkta) blött i trosorna som jag märker vid toalettbesök. 

Nu dom senaste 3 dagarna har jag varit yr, känt som om jag är nära på att falla i några sekunder innan det försvinner, som lågt blodsocker. MEN äter zink o massa vitaminer och sånt som får upp blodsockret så borde ju inte vara det.

SEN inte nog med det, dom senaste 2 dagarna har jag fått ont i livmodernäggstockarna tjejmagen eller hur man ska kalla det när jag kissar.
    Och idag även när jag skulle göra nr 2 och efter när jag bara satt ner?
    Kan jag vara gravid eller tror ni det kan vara något allvarligt jag har fått?
    TACKSAM för svar..

• Svar på tråden HJÄLP GRAVID? yrsel och ont i magen när jag kissar
  • Pimpinellan

Ja,du kan vara gravid, men symptom som började innan du ens hade äl beror ju förstås på nåt annat som din molvärk. Äkta gravsymptom dröjer,oftast till. minst v.5. Då får antingen se om mensen kommer eller också testa om några dar ifall den inte gör det.

• Anonym (ja)

Mina första symptom med de äldsta barnen var yrsel. Kändes som jag gick på en båt. Ta ett test

• ensamärstark

Kan ju egentligen vara vad som helst.
    Skulle nog börja med o ta ett test om ej mensen kommer imorgon sålde kan bekräfta eller utesluta en graviditet.
    Är testet negativt skulle jag vända mig till gyn-mottagningen om problemen kvarstår

Svar på tråden HJÄLP GRAVID? yrsel och ont i magen när jag kissar