• Bloggi

Följ min öppna blogg, bonusmamma, bonuspappa, flera barn mm

Jag har startat en blogg där jag är öppen av mig om tankar och funderingar..

Jag är sambo med min kille, han har 2 barn med 2 olika och jag har 3 barn med 2 olika.

Jag kallar oss för cirkusfamilj eftersom allting är lite invecklat.. Jag skriver om konflikter, våra vardagar, tankar, funderingar, barnen, mitt liv mm :)

Vore kul att få flera läsare därför tänkte jag göra reklam här för bloggen :)

Blogg.alltforforaldrar.se/modernafamiljen

• Svar på tråden Följ min öppna blogg, bonusmamma, bonuspappa, flera barn mm
  • Pirum

Är det verkligen en bra idé att ha en öppen blogg där barnen kan bli identifierade? Vad tycker de övriga föräldrarna om att du lämnar ut uppgifter om t ex konflikter med dem?

Jag har läst ett par inlägg och för att ge lite konstruktiv kritik: Skriv bättre svenska och skriv om intressantare saker, inte bara blahablaha och sedan skitsnack om någon förälder som gjort något du inte gillar, i synnerhet om du har en öppen blogg. 

Det kan ta ett par inlägg innan man hittar rätt ton i sin blogg.

Lycka till!

• Bloggi

Jag skriver inget öppet om mina bonusbarn, har varken skrivit ut namn eller något personligt.. Och angående våra konflikter så har jag inte identifierat nån där heller så det kan vara vem som helst!

Att man inte stavar helt 100 det spelar ingen roll, tänk på alla med t.ex dyslexi ska du klanka ner på dom också? Nej jag skriver om det jag vill och jag vet att det kommer sticka i vissas ögon men som sagt man behöver inte läsa :)

• Pirum

Jag tänkte mest på att du har en bild på (ditt?) ansikte på förstasidan på bloggen samt att du är öppen med namn och bild samt annan information på din profil här på Familjeliv och eftersom du inte skrivit den här tråden anonymt så tycker jag att det är öppet.

Det övriga jag skrev var helt ärligt menat som konstruktiv kritik även om det kanske lät lite hårt. Jag är en av dem som blir glad när det kommer ut trådar med tips på bloggar eftersom jag gillar att läsa bloggar, men när det är en "först så gjorde jag det, sedan gjorde jag,sedan gick jag och lade mig"-blogg, dvs en helt oreflekterande beskrivning av författarens dag och dessutom inte så bra språk så fortsätter jag inte läsa den. Och jag tänkte att du förmodligen vill ha läsare som stannar kvar och inte bara tittar in på bloggen en gång. 

Svar på tråden Följ min öppna blogg, bonusmamma, bonuspappa, flera barn mm