Det beror på behovet skulle jag vilja säga. Vi bor i stan, åker mycket buss, har mellanstor bil, vi valde smile. Är supernöjd so far och har hyrt brio primo i bilen som kan klickas på chassit, supersmidigt för typ åka ärenden. Nackdelen vad jag förstår är att får man ett långt barn får mam kanske byta tidigare än tänkt.
Min väninna bor på landet och var supernöjd med happy. Det är en klassisk barnvagn, rejäl och bra. Vet flera som haft den. Nackdelen är att som sittvagn blir den lite klumpig, de flesta jag vet som haft den kompletterar snart med en lättare sittvagn för små utflykter.
Men båda är bra, hade tänkt happy men är nöjd med smile, den är rätt för oss, som dessutom förvarar den i lägenheten.
Prismässigt skilde det en tusenlapp för oss, vi köpte ny, med tanke på vilka vansinniga summor folk lägger o dessa kretsar så är det inte jättemycket. Happy kostade då 4999 och smile 5999.
På Fb finns en grupp som heter Brio/britax barnvagnar, där finns många barnvagnsnördar och även begagnat handel