• nibor94

katter som sliter av hår

Hej jag har en hon katt på 10 månader och en han katt på 6 månader ingen av dom är kastrerade. Men igår såg vi att hon katten har ett sår på halsen. Idag såg vi att han katten sliter bort päls från henne och biter henne i nacken. Har trott att de bara var på lek tidigare och dom har alltid busat. Är det någon som vet om det är normalt att hanen sliter bort päls när dom blir könsmogna eller något? Kanske ska nämna att det är bondkatter.

• Svar på tråden katter som sliter av hår
  • UndrandeSökare

Låter som du borde låta kastrera båda katterna så snart det är möjligt.
    Om de är okastrerade och blir könsmogna så har du snart huset fullt av kattungar.

Ring och prata med en djurklinik snarast möjligt så får du veta
    när du tidigast kan kastrera dem.

• Långbenopluto

Du måste kastrera dom OMGÅENDE!

Dom är båda över 6 månader, så ring en veterinär på måndag och boka tid!

• student2013

Kommer inte ihåg något om att slita bort håret då det är runt 11 år sen mina föräldrars katter kastrerades jag var väl i den åldern dessutom. Honan hade kattungar i magen när hon skulle kastreras så dem fick ta ut kattungarna först innan dem kastrerade henne. Hanen som var pappa är hennes bror.  Hade dem åkt in för att kastrera dem senare så hade vi fått kattungar inom några veckor efter. 

• viseversa

Men varför i hela friden har du en okasterad honkatt och en okastrerad hankatt tillsammans? Fattar du inte själv vad som kommer ske??

• nibor94

Det fattar jag ju vi vill ha kattungar... men det var inte frågan...

Svar på tråden katter som sliter av hår