• 5847Alexandra

Könsultraljud i Stockholm??

Vet någon vart man kan gå för att endast kolla könet på bebben? Är endast i vecka 16 men har ju hört att i vecka 17 ska man kunna se. Vill göra så snart som möjligt och alltså inte vänta tills rul som är om över 1 mån :)

• Svar på tråden Könsultraljud i Stockholm??
  • annielolisa
    5847Alexandra skrev 2016-02-21 10:11:50 följande:

Vet någon vart man kan gå för att endast kolla könet på bebben? Är endast i vecka 16 men har ju hört att i vecka 17 ska man kunna se. Vill göra så snart som möjligt och alltså inte vänta tills rul som är om över 1 mån :)

På Sibyllekliniken kan du göra :)
  • 5847Alexandra

Men när jag söker på sibyllekliniken får jag inte upp något om könsultraljud? Det står att det är en vårdcentral? Har du gjort ultraljud där? :)

annielolisa skrev 2016-02-21 11:50:56 följande:

• 5847Alexandra

Nu hittade jag doktorn och alltihop! Ska ringa dit imorgon, tack för hjälpen! :) Men har du varit där? Vet du hur mycket det kostar och om dom kräver att man ska passerat en viss vecka innan man kan kolla kön?

annielolisa skrev 2016-02-21 11:50:56 följande:

• annielolisa

Jag har varit där :) Det kostade 300 kr och jag var i vecka 16+0 :)

• 5847Alexandra

Jaha okej toppen! :) Kunde han säga säkert vad det var för kön i och med att det var ganska tidigt? Var det lång väntetid?

annielolisa skrev 2016-02-21 12:55:37 följande:

Jag har varit där :) Det kostade 300 kr och jag var i vecka 16+0 :)

• annielolisa
    5847Alexandra skrev 2016-02-21 13:57:11 följande:

Jaha okej toppen! :) Kunde han säga säkert vad det var för kön i och med att det var ganska tidigt? Var det lång väntetid?

Han sa att han var 95% säker, och det stämde :) Ja, eller tre veckors väntan just då :/
  • Akire-84

Till mig sa dem på Sibylle att de inte kollar kön förrän efter v 24 :-/

• Snart4ifamiljen

Hej, undrar om det gick bra att göra ett könsultraljud på Sibyllekliniken? Va på rul idag men en väldigt envis bebis som inte alls ville visa upp sig och känner mig jättebesviken. Det är andra barnet och att få veta kön var en väldigt viktig del i den mentala förberedelsen även då...

Vem är det isf på kliniken man ska boka hos? Säger man att det är just ett könsbestämmande UL man vill göra?

Tacksam för svar!

Svar på tråden Könsultraljud i Stockholm??