• Galliformes

Var hittar jag en billig resa ?

Tycker det är en djungel att beställa en resa. Har bara gjort det en gång förut på nätet.
    Jag vill åka en vecka till ett resmål i Europa. Hotellet behöver inte vara något lyxigt.
    Gärna nära en badstrand. Helst hyfsat billigt.
    Ni som är vana att hitta billiga resor får gärna tipsa hur man gör.

• Svar på tråden Var hittar jag en billig resa ?
  • Claara

Flygresor.se eller reseguiden.se. Välj avreseort och resmål, datum samt med eller utan hotell. Vi bokar ofta flyg först sen letar vi upp hotell på hotels.com eller bokning.com. Ingen transfer ingår förstås då men oftast är det bra kommunikation från flygplatser. Är man inte van att boka resa själv så kanske ett färdigt paket med flyg och hotell är att föredra.

• Dixie

det är ju bra att vara flexibel när det gäller avresedag tex om man ska hitta bilaga resor, sen gäller det att leta - kan ni åka innan sommarlovet brukar man kunna spara en del och så får du leta och jämföra, för att hitta bilaga resor får man oftast lägga ner en del tid på det!

• fjonkelina

Kolla först på billiga flygresor för det är den som kostar oftast. Sen kan du gå in på booking.se och hitta fantastiska boenden i alla prisklasser.

Tycker du det verkar krångligt så använd dig av fritidsresor. Då får du färdiga paket och dom har massor att välja på.

Lycka till.

Svar på tråden Var hittar jag en billig resa ?