• Cheroptera

Vad är det som händer med mig?

Hej! 

Jag tyckte att det var dags för mig att skaffa ett konto här, när detta jag oavsett vad jag googlar hamnar i dessa forum :)

Min partner och jag slutade skydda oss i juli 2015 (Vi är båda i 30-årsåldern), men har inte lyckats bli gravid än. Har precis som många andra fått min beskärda del av graviditetssymptom, vilka alla har visat sig vara något annat Skäms

Nu till anledningen till att jag skriver här: 

Jag har väldigt korta cykler, vilket gör att jag fort får veta om det blivit någon graviditet eller inte (23 dagar) och idag är det 11 dagar till BIM. Jag har gravtestat mig med testlagrets stickor och det var negativt.

Symptom senaste veckorna: 

Massa finnar där jag inte brukar få, t.ex. rygg och nacke
    Sjuklig trötthet - både svårt att hålla mig vaken och ta mig upp om morgonen
    Fått kliande utslag på höger handled och pekfinger varje morgon. Undviker jag att klia är jag bara lite röd, annars blir det små prickar. Försvinner mot kvällen. (Använder inte parfym, så det kan inte vara kontakteksem)
    Humörsvängningar deluxe. Ena stunden är jag överlycklig, sedan arg och totaldeprimerad
    Ont i höger äggstock. Fick ligga ner flera timmar på soffan pga detta. Var som någon högg en kniv i äggstocken så fort jag satt upp.
    Jobbiga drömmar 
    Ömma, tunga bröst 
    Huvudvärk och öronvärk
    Mina smaksinnen har varit helt upp-pch.ner. Varit nära att kräkas av saker jag egentligen gillar.
    Stelhet i rygg och axlar
    Förra mensen var försenad och första dagen kom det bara en ljusrosa flytning på pappret. Jag tänkte då att detta kunde vara ett tecken på graviditet, men dagen efter kom en stor blödning med vävnadsrester (?) i. Det stack även lite där nere och jag hade ont i musklerna "på insidan" av brösten (typ mellan dem)

Symptom de senaste 7 dagarna: 
    Sveda och täta trängningar när jag kissade i fredags, så misstänkte UVI och gick till läkaren. De hittade inget utan skulle skicka på urinodling. Det blev bättre på kvällen, så tänkte att det skulle gå över. 
    Började få ont i blygdbenet häromdagen och det har blivit värre och värre. Ingen klåda, utan en lite brännande känsla. Väldigt obehagligt..Ungefär som man har cyklat långtur på en obehaglig sadel (har inte cyklat på flera månader) 
    Kissar flera gånger i timmen nu och det kommer flera dl åt gången. Hur är detta ens möjligt?
    Vita tjocka flytningar (inte gryniga, mer som bodylotion) som luktar normalt.
    Blålila blygdläppar
    Ingen spänst i brösten. Är som om de säckat ihop :O 

Vet inte alls vad som hänger ihop med vad, men eftersom stickan visade negativt börjar jag undra om det är något allvarligt fel på mig.

Är det någon som känner igen sig i något av detta? Obestämd

Tacksam för svar! 
  • Svar på tråden Vad är det som händer med mig?
  • Carambolan

Det behöver ju inte vara det, men här är några av symptomen på förtida klimakterium:

Förändringar kring menstruationscykeln inklusive stora blödningar, Irritation, Humörsvängningar, Inkontinens och andra urinvägsproblem, Insomnia, Inflammation i vagina eller livmoder, Viktförändringar, Torra ögon, hud, mun.

Kanske värt att kolla upp - särskilt om ni vill få barn.

• Pimpinellan

Med 11 dagar kvar till BIM har ett embryo inte ens fäst och du kan omöjligt ha symptom eller haft symptom sen före äl.

• Cheroptera
    Carambolan skrev 2016-02-22 17:19:00 följande:

Det behöver ju inte vara det, men här är några av symptomen på förtida klimakterium:

Förändringar kring menstruationscykeln inklusive stora blödningar, Irritation, Humörsvängningar, Inkontinens och andra urinvägsproblem, Insomnia, Inflammation i vagina eller livmoder, Viktförändringar, Torra ögon, hud, mun.

Kanske värt att kolla upp - särskilt om ni vill få barn.

Har en nära väninna som har råkat ut för det, men misstänker att det inte är så i mitt fall. Har regelbunden mens och har inga ovanligt stora blödningar. Problemen med blåsan började ju först i fredags med, så det vore ganska märkligt om det gick så fort att komma in i övergångsåldern.. 

Dock har jag tidigare haft cystor på äggstocken, så det kan ju vara något sådant som är i görningen igen :/ 
  • Cheroptera
    Pimpinellan skrev 2016-02-22 17:19:23 följande:

Med 11 dagar kvar till BIM har ett embryo inte ens fäst och du kan omöjligt ha symptom eller haft symptom sen före äl.

Det är jag mycket väl medveten om :) Min tanke var väl snarare att det kanske inte var mens som kom förra gången, men så är nog inte fallet.

Det är något fuffens, men vad det är har jag ingen aning om Tungan ute
  • Cheroptera

Nu blev jag helt plötsligt orolig över att mina cystor är tillbaka. Ska boka tid direkt imorgon :/ 

• Cheroptera

Kanske ska uppdatera er vad som hände. Blev sjukskriven kort tid efter detta för utmattningssyndrom och har nu varit hemma en månad drygt. Skrämmande hur stress kan påverka kroppen :/

• Carambolan

Oj! Intressant att höra, tack för att du skrev igen. Ledsen för din skull, jag hoppas att du snart mår bättre igen.

Svar på tråden Vad är det som händer med mig?