• 1900920802

hur tidigt plussade ni?

Hej!

jag fick min senaste mens 30 januari, vilket gör att jag är i ca v 4 - 5 nu? Ja plussade väldigt tidigt, redan den 6 februari såg jag svagt svagt svagt två streck på en sticka, alltså bara nåra dar efter min mens hade slutat? (Mensen fick jag de datum jag alltid får)

Sedan den 6 februari så har symptomen ökat och mina gravtester har ökat för varje dag å nu är dom super starka, min fråga är, kan man plussa så tidigt som nåra dar efter mens? Hade jag ägglossning under min mens eller blev jag gravid under min mens kanske? Tacksam för svar :)

• Svar på tråden hur tidigt plussade ni?
  • 1900920802
    EmelieB91 skrev 2016-02-23 12:57:07 följande:

Rättelse, 7-10 februari ska det stå.

Bara de att jag fick ett svagt svagt svagt positivt den 6 februari, väldigt tidigt. Alltså kanske jag hade äl precis innan mensen satte gång i slutet på februari, oså kanske spermierna levde i mig över mensen? Kan de va förklaringen till mitt svaga den 6 feb?

De som gör mig förvirrad. Å därefter har testerna bara ökat ökat å gjorde sista testet den 21a feb :)
  • Almis1101

En vecka bakom mig tror jag du är. Om du hade mens 30/1 så är du i vecka 3, det kallar man väl vecka 4. Om du går in på nån app eller på nätet så kommer du få fram gravidvecka 3 men så står det 4. Tror det är 3 fulla veckor och så har du gått in i 4. Och det stämmer ju med ditt digitala test.

• Grön elefant

Du har ju gjort ett digitalt test som visar vilken vecka du är i. Så det är väl bara att gå efter det. Räkna bort de veckorna i kalendern och hitta ett startdatum. Det var nog ingen mens du fick då den 30 jan.

Ring MVC för hjälp.

• 1900920802

[quote=76368835][quote-nick]Almis1101 skrev 2016-02-23 13:33:57 följande:[/quote-nick][/quote]

Aa ja såg de där när ja tog testet, de som förbryllar mig är att jag testade så svagt pos redan 6 feb? Att ja plussade så tidigt känns inte möjligt!

• Almis1101
    1900920802 skrev 2016-02-23 13:49:30 följande:

[quote=76368835][quote-nick]Almis1101 skrev 2016-02-23 13:33:57 följande:[/quote-nick]

Aa ja såg de där när ja tog testet, de som förbryllar mig är att jag testade så svagt pos redan 6 feb? Att ja plussade så tidigt känns inte möjligt![/quote]

Nä visst det låter ju rätt otroligt men min befruktning skedde 8 dagar efter mens. Hade 4 dagar sparsam mens. Plusade extremt starkt 3 dagar innan bim. Hade jag testat tidgare hade nog jag också fått svaga positiva streck. MVC har bekräftat att jag är i vecka 5. 4 fulla veckor.

Räkna från 30/1. Skit i allt annat så som svaga test. Ett annat möjligt senario är väl att det var en nidblödning eller något du fick där i dagar men alltså du skulle vara väldigt långt gången då om du blev gravid mensen tidigare.

Jag tror du är 3 fulla veckor, så gravid v 4
  • 1900920802
    Almis1101 skrev 2016-02-23 13:57:38 följande:

Aa ja såg de där när ja tog testet, de som förbryllar mig är att jag testade så svagt pos redan 6 feb? Att ja plussade så tidigt känns inte möjligt!

Nä visst det låter ju rätt otroligt men min befruktning skedde 8 dagar efter mens. Hade 4 dagar sparsam mens. Plusade extremt starkt 3 dagar innan bim. Hade jag testat tidgare hade nog jag också fått svaga positiva streck. MVC har bekräftat att jag är i vecka 5. 4 fulla veckor.

Räkna från 30/1. Skit i allt annat så som svaga test. Ett annat möjligt senario är väl att det var en nidblödning eller något du fick där i dagar men alltså du skulle vara väldigt långt gången då om du blev gravid mensen tidigare.

Jag tror du är 3 fulla veckor, så gravid v 4[/quote]

Tack så mkt för svar! Då utgår jag ifrån som du säger, 4 v , då är jag i v 5 + nån dag när jag ska till fertilitetsmottagningen så då borde dom se något där på vul? :)
  • Almis1101

Jag ska på undersökning nästa vecka. Jag är i vecka 5 (4+4) och hon sa att det är för tidigt för att se något. Man ska helst vänta lite till, vecka 6-8. Vill man se lilla ärtan och ett hjärta får man nog vänta till vecka 6. För min del är det tidigaste laget att kunna se om graviditeten sitter på rätt ställe och så. För min del gör dom det enbart så tidigt för jag mest troligt ska göra en abort och inte vill vänta.

• 1900920802
    Almis1101 skrev 2016-02-23 14:19:21 följande:

Jag ska på undersökning nästa vecka. Jag är i vecka 5 (4+4) och hon sa att det är för tidigt för att se något. Man ska helst vänta lite till, vecka 6-8. Vill man se lilla ärtan och ett hjärta får man nog vänta till vecka 6. För min del är det tidigaste laget att kunna se om graviditeten sitter på rätt ställe och så. För min del gör dom det enbart så tidigt för jag mest troligt ska göra en abort och inte vill vänta.

Skriv hur de gick å vad dom såg på ditt tidiga vul när du gjort de! Nyfiken! :) en hinnsäck borde dom väl se i v 5 sen?
  • Almis1101

Det kan jag göra. Ja alltså hon menade nog att man inte ser en "bebis" utan det är väl mer en liten ärta för oss. I vecka 5 är ju det bara nån mm ungefär så är väl inte så konstigt att man ej ser. Så man inte förväntar sig mycket. I vecka 6 går det att se hjärtat sa hon. Att gravidteten är på rätt plats och så. Hur långt gången man är kunde dom se. Googla "ultraljud vecka 5" så ser du några bilder.

• 1900920802
    Almis1101 skrev 2016-02-23 16:21:58 följande:

Det kan jag göra. Ja alltså hon menade nog att man inte ser en "bebis" utan det är väl mer en liten ärta för oss. I vecka 5 är ju det bara nån mm ungefär så är väl inte så konstigt att man ej ser. Så man inte förväntar sig mycket. I vecka 6 går det att se hjärtat sa hon. Att gravidteten är på rätt plats och så. Hur långt gången man är kunde dom se. Googla "ultraljud vecka 5" så ser du några bilder.

Nej de är klart :) huvudsaken för mig är att dom ser att de är en graviditet där å att de ser bra ut de lilla man kan se, så man kan slippa tänka på tester hela tiden. Ja är en sån som inte tror på de förrän jag får höra de från en läkare! :)
Svar på tråden hur tidigt plussade ni?