• MeNoLike

dålig kvalité på filmer med Samsung. Varför?

När jag skickar filmer med min Samsung så blir filmerna asdålig kvalité, varför blir det så? Kan jag ändra någon inställning isf till vad och var?

Jag hade tidigare iPhone 5 och före det iPhone 4. I båda dem blev det bättre kvalité än med denna samsung s6 edge.

• Svar på tråden dålig kvalité på filmer med Samsung. Varför?
  • Holma

Är det filmer du filmar med mobilen ? Har du skal på den så testa att filma utan skal

• sportpappa

Är det bara när du skickar filmer?
    Är det bra kvalitet när du tittar på dem på mobilen?
    Då är det själva skickandet som är problemet. Hur skickar du filmerna?

• MeNoLike

Glömde helt bort tråden min.

Men tack för svar

Inget skal på. Skickar som mms. När jag kollar på filmerna i galler är de bra. När jag kollar påse i meddelande är de dåliga.

Har ni samsung?

• Välling

Hade en annan samsung, man kunde välja inställningar kvalitet. Hade alltid typ högsta och jättefina bilder, men skickas de som mms ställs upplösningen om och de blir "mindre" (som filer)

Kolla där.

• sportpappa
    MeNoLike skrev 2016-03-01 07:26:00 följande:

Glömde helt bort tråden min.

Men tack för svar

Inget skal på. Skickar som mms. När jag kollar på filmerna i galler är de bra. När jag kollar påse i meddelande är de dåliga.

Har ni samsung?

Om du skickar en film som MMS så komprimeras filmen och får sämre kvalitet. När du skickade med din iPhone så skickades filmen med största sannolikhet via iMessage och då sker inte komprimeringen.
    Det finns mängder med sätt att lösa det här (Youtube, Dropbox, Drive, Hangouts...). Det enda du inte kan göra är att dela filmen via MMS.
Svar på tråden dålig kvalité på filmer med Samsung. Varför?