• 1900920802

era symtomer på ligamentsmärtor tidig grav!

Hej! Är i v 4 eller 5 + nåra dar! Har molande " mensvärk " och känner vid flera/många tillfällen per dag att de känns som hela livmodern drar ihop sig i nåra sekunder, ibland gör de väldigt ont å ibland är de bara ett tryck som kommer å känns lite som sammandragningar. Efter sex kan man verkligen känna av det. Obehagligt när man inte fått göra nåt vul än. Är de ligament smärtor jag känner av såhär pass tidigt? Känns i båda sidor i hela livmodern.

• Svar på tråden era symtomer på ligamentsmärtor tidig grav!
  • annieh897

Jag kände "mensvärk" av och till i flera veckor i början av graviditeten. Ibland drog/stramade det kraftigt i området runt livmodern, särskilt om jag suttit still en stund och reste mig snabbt.

• 1900920802
    annieh897 skrev 2016-02-24 20:47:49 följande:

Jag kände "mensvärk" av och till i flera veckor i början av graviditeten. Ibland drog/stramade det kraftigt i området runt livmodern, särskilt om jag suttit still en stund och reste mig snabbt.

Ja så känner jag med, har du känt att gjort riktigt ont ibland? Man tänker " ååh va händer nu " men sen försvinner de efter ca 5 sekunder!
  • Minza83

Nej det är växtvärk du känner. Ligamentssmärtor/dragningar är som sendrag i de ligament som håller i livmodern .. T.ex om du reser dig upp fort, eller vänder dig i sängen eller sträcker på dig.. Då känns det som världens sendrag i livmodern ;)

• 1900920802
    Minza83 skrev 2016-02-24 22:28:37 följande:

Nej det är växtvärk du känner. Ligamentssmärtor/dragningar är som sendrag i de ligament som håller i livmodern .. T.ex om du reser dig upp fort, eller vänder dig i sängen eller sträcker på dig.. Då känns det som världens sendrag i livmodern ;)

Så skönt å höra! Tack! :D de får göra hur ont det vill bara jag vet att allt är ok med de där lilla där inne!

Fick häromkvällen så himla ont efter sex, de gjorde så ont så kände att går de inte över så lär man åka till akuten! Jordens sammandragningar med smärtor från hell. I ca 1.5 timme, sen började de avta lite så jag kunde somna till slut, morgonen där på var jag så öm i hela livmodern, som världens träningsvärk så lära vara inne å vila hela den dan.
Svar på tråden era symtomer på ligamentsmärtor tidig grav!