• AnnaMaria02

Vårdnadstvist mot sociopat! Vem är Helsingborgsområdets bästa jurist?!

Befinner mig i skilsmässa med min man och kommer inom kort tvingas inleda en vårdnadstvist avseende vem som ska vara boendeförälder. Då min make tyvärr är en sociopat (skojar tyvärr inte, han stämmer in på samtliga punkter..), är det fullständigt omöjligt att samarbeta med honom på några punkter öht. gällande barnen. Han vill ha allt, alltid och har under många år dominerat och misshandlat mig på olika sätt, så att jag idag befinner mig i en mycket utsatt situation, såväl ekonomiskt, som känslomässigt och praktiskt. Jag behöver namnet på den tuffaste, smartaste, mest kompetenta juristen inom Familjerätt, som kan hjälpa mig vinna mot min sluga, lögnaktiga, manipulativa make. Han har utnyttjat och lurat mig otaliga gånger, tagit ifrån mig allt av värde, men om han även lyckas ta mina barn så dör jag De är mitt liv. Juristen ifråga bör lämpligen verka inom Helsingborgsområdet, med omnejd. 

Mycket tacksam för alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Vårdnadstvist mot sociopat! Vem är Helsingborgsområdets bästa jurist?!
  • Maaaalin

Ring familjens jurist i Helsingborg :).. Annars googla kanske ?:) usch ligger själv i vårdnadstvist vet hur det känns :( hoppas allt löser sig :)

• mrskreiz

Advokater är bara människor och ifall det inte känns rätt så spelar det ingen roll om någon annan säger att hen varit en blodhund i deras fall. Det handlar inte bara om att vara "tuff" utan om taktik och strategi. Och förtroende. 

Googla, ofta får man direkt kanske ett förtroende för vissa hemsidor. Skriv upp. Ring dem (nästan alla ha ett kostnadsfritt inledande samtal). Allt handlar som sagt om förtroende. "Känn" på dem. Lyssna på vad de har att säga.

Sedan väljer du den som känns rätt för dig. 

Svar på tråden Vårdnadstvist mot sociopat! Vem är Helsingborgsområdets bästa jurist?!