• kallebakom

ang smak mm

hej,jag älskar sushi,surströmming,råbiff,lever mm,men ia föräldar skulle aldrig äta nått av det,så hur an vara så? varifrån kommer mitt smakbehov ?

• Svar på tråden ang smak mm
  • kallebakom

nej dom "vågar " inte äta "rå" mat,tex en vanlig stek ALLTID körd till 72grader alltså very well done....annars kan man ju bli sjuk säger dom,ja gällebåde vilt-och nötkött,ochtill viss del kan ha rätt om gris äte inte jag heller blodigt,men nöt c vilt det nnat det

• sportpappa
    kallebakom skrev 2016-02-26 18:27:31 följande:

nej dom "vågar " inte äta "rå" mat,tex en vanlig stek ALLTID körd till 72grader alltså very well done....annars kan man ju bli sjuk säger dom,ja gällebåde vilt-och nötkött,ochtill viss del kan ha rätt om gris äte inte jag heller blodigt,men nöt c vilt det nnat det

Då har det inte med smaken på maten att göra utan vilken inställning man har till det som är okänt. De känner sig trygga med det som de känner till sedan tidigare. Det är väldigt vanligt beteende. Inte bara när det gäller mat utan kan handla om vad som helst. Du gör någon typ av revolt mot dem och gör tvärtemot.
Svar på tråden ang smak mm