• 81718171

KRAFTIG blödning v.15 men allt va bra

Hej!!

Måste få veta om någon annan vart med om samma!!

Var med sonen o shoppade o tog en fika. Reste mig sedan o kände att jag blev blöt.. Tänkte jag överdrev känslan o fortsatte gå men kände sen att jag va blöt genom byxorna.

Trodde jag kissat ner mig men när jag får ner brallorna på toa ser jag bara mängder av blod!!' Massa färskt rött men ändå något utspätt... PANIK såklart, ringer maken o säger kort till han att jag blöder. Möt mig på gyn akuten! Kommer dit och en evig väntan innan de e vår tur. Under tiden upphörde blödningen o väl inne hos läkaren konstaterades det att bebis mår utmärkt! Hjärtat slog o den söta hade hicka. Utvecklad enligt beräkning o livmodern va stängd. Hon hittade ingen anledning till vad jag vart med om. Allt såg fint ut!!

Skall tillägga att jag förra helgen åkte akut pga kraftig ensidig smärta från ena njuren ner till ljumsken. Misstanke om njursten blev svaret då och nu undrar jag, har någon vart med om samma???

Är otroligt förvirrande att inte veta vad som orsakade min blödning! Ett sådant trauma det var att se allt blod o sen lättnaden av o se ett friskt litet pyre <3

• Svar på tråden KRAFTIG blödning v.15 men allt va bra
  • Emmispemmis

Jag var med om liknande i v 11. Extrem blödning med stora klumpar. Vet inte vad som orsakade det. Barnet är fyra år idag.

I mitt fall gissade man på förliggande moderkaka (var nära livmodermunnen) eller missfall av tvilling (osannolikt). Blödningen upprepades inte.

• Amie77

Jag har varit med om det i v 16. Allt var dock bra och sonen är nu 2 år gammal. De trodde att det möjligen berodde på lågt liggande moderkaka, men de vet inte. Det var dock blodbad i toaletten, men allt bra som sagt.

• 81718171

Ok skönt o höra era barn mår fint! Ja de känns konstigt att va en av dem man annars läser om, som får blödning o där bebis mår bra. Min moderkaka ligger fint på vänster sida o inte inärheten av livmodertappen så de sa hon att de inte berodde på. Inte heller någon polyp.. Det är mysko. Oh man vill ju gärna veta.. Inga klumpar i mitt fall utan bara rött blod som va en aningen utspätt!

• Amie77

Inga klumpar för mig heller. Men vad skönt att det gick bra! Hoppas du kan slappna av i vetskapen om att det såg bra ut trots blödningen!

• Mimmie 2014

Har denna graviditet haft två stora blödningar , en i v 8 och en i v 10. Är nu i v 14 och bebis mår bra, man vet inte här heller vad som orsakat blödningarna.

• LMG

Hade en riktigt stor blödning i vecka 12, lät som jag kissade när jag satt på toan fast det var blod som rann.

Precis som för dig så slutade det helt plötsligt under tiden jag väntade på akuten. Läkaren som gjorde VUL trodde att det berodde på ett sprucket blodkärl, det kunde tydligen blöda rätt rejält om ett sånt sprack sa hon

Allt gick i alla fall bra och lillan är beräknad att födas imorgon :)

• 81718171

Vaknade nu och jag blöder kraftigt igen!! Jag blir så orolig!! Orkar inte. Det skrämmer mig enormt. Nu va det inte lika utspätt heller utan mkt rödare.

• Mimmie 2014

Åk in igen så dom får kolla så allt är bra !!! Jag har som sagt haft två stora blödningar o allt har sett bra ut. Det är en hemsk oro när man får såna blödningar jag vet :( men allt kan faktiskt va bra !! Kram

• Amie77
    81718171 skrev 2016-02-27 07:28:31 följande:

Vaknade nu och jag blöder kraftigt igen!! Jag blir så orolig!! Orkar inte. Det skrämmer mig enormt. Nu va det inte lika utspätt heller utan mkt rödare.

Usch, förstår att du oroar dig. Åk in igen!
  • Amie77

KOm precis att stor blödning hände ett par gånger för mig i graviditeten, v 16 + 18 så det behöver inte betyda något att du blöder igen. Men kolla upp!

• Bennijenni

Jag var med om liknande igår!

Igår hade jag lite bruna flytningar under dagen,

Vid ca 19.45 började jag störtblöda, de rann rakt igenom allt de va ganska ljust rött o ganska vattnigt blod o ja försökte tänka men man kan blöda man har hört bra historier..

Sen efter 30 minuter fick ja jätteont, haft väldigt kraftiga krampaktiga smärtor som kommit o gått. O då tänkte jag nej nu är det över..

Åkte in gynakuten Danderyd och va jätteledsen,

Där fortsatte jag blöda och blodet vart mörkare och mörkare o vart slemblandat, fick även ut en liten klump.

Efter antal timmar fick jag komma in och läkaren konstaterade att det fanns ett hjärta som pickade på och att hinnsäcken var intakt, att blödningen var utanför hinnsäcken och han kunde se att det fanns mer blod som ska ut och att jag ska va beredd på att den kmr fortsätta i upp till en vecka ?!

Aldrig vart så rädd i hela mitt liv, men jag är så chockad ? Han kunde inte riktigt förklara själva blödningen utan sa bara att vissa får tidiga kraftiga blödningar

O han sa åt men att åka in igen om de fortsätter vara väldigt rikligt med blod men bara för min egen skull så ja inte förlorar blod inte för att läget me bebis skulle förändras han sa att graviditeten kmr fortsätta hur mkt blod de än kmr de här dagarna då blodet e utanför..

Jag hade helt ställt in mej på att det var över, tänkte att varför skulle jag vara en av mirakelmänniskorna.

Och nu ligger ja i sängen o har fortfarande lite ont han sa åt mej att vila i en vecka.

• 81718171

Åh det låter som ditt vart värre BenniJenni! <3

Jag åkte in o kom hem för en stund sedan. Det slutade när jag kom till akuten igen. Dem såg fortfarande inte vart ifrån jag blöder o han sa precis som din läkare att jag bara ska komma tillbaka för min egen skull isf om de börjar igen o att graviditeten ser bra ut. Bara att vila. Ligger i sängen jag me. Har ju så förbannat ont i ryggen o nu e de nästan som om man väntar på nästa synda flod så vill ju inte åka nånstans heller! Kram på er alla!!!

• Bennijenni

O barnmorskan som va där sa till mej att va sjuk från jobbet i en vecka o vila ordentligt, då skämta ja typ o sa ja då blir de ingen träning heller den hör veckan.

Hon BA "nej! Hahah ingen träning, när blödningen har slutat om nån vecka kan du gå ut och promenera men de e onödigt för dej me träning speciellt om man har tidiga blödningar.."

O ja har tid med min barnmorska på tisdag så måste verkligen fråga nu för hon verkligen predikar träning o allt sånt.

Förvirrande..

Men va skönt att de inte e nån fara med dej heller!

Jag hoppas inte de här kmr hända flera gången under graviditeten, man kommer ju bli precis lika orolig varje gång.

• 81718171

Vilken vecka e du i BenniJenni?

Visst blir man förvirrad. Jag känner själv att kroppen bara vill vila. Nu har jag redan vart hemma en vecka efter de med njurarna förra helgen så måste ha sjukintyg om jag ska va hemma mer men skrev till min chef att ge mig semester ett par dagar. Har ju sån förbannad foglossning så träning e utesluten men läkaren sa till mig igår att jag inte bör bli för stilla sittande.

Men nåt mer förvirrande va att läkaren igår sa följande:

5cm tapp

Moderkaka på vänster sida därför jag bara känner rörelser på höger o så försökte hon se va de va för kön:) men den ville inte visa oss

Läkaren idag sa allt tvärtom

4cm tapp livmoder på Hö sida o han tvivlade på att jag kände rörelser o sa att de va gaser. Oh att man inte kan se könet än för att testiklarna inte kommit ner.

Jag har barn sen innan o hävdar bestämt att jag kan känna skillnad på bubbel o buffar sen så e de ju galet de snacket om testiklarna :/ dem faller ju inte ner förrän senare i fosterstadiet ändå oh har ju inget me huruvida man kan se könet. Hursomhelst så känns de ändå som att alla säger allt olika men båda läkarna va iaf överens om att de inte fanns någon pågående blödning i livmodern o inte heller att tappen va öppen så håller verkligen tummarna för att jag ska få lugn nu. Oh du me såklart

• 81718171
    LMG skrev 2016-02-27 01:06:00 följande:

Hade en riktigt stor blödning i vecka 12, lät som jag kissade när jag satt på toan fast det var blod som rann.

Precis som för dig så slutade det helt plötsligt under tiden jag väntade på akuten. Läkaren som gjorde VUL trodde att det berodde på ett sprucket blodkärl, det kunde tydligen blöda rätt rejält om ett sånt sprack sa hon

Allt gick i alla fall bra och lillan är beräknad att födas imorgon :)

Lycka till för er <3 så spännande o skönt o höra att allt gått bra
  • Bennijenni

Aa de e ganska jobbigt o höra olika saker, blir nästan så man tvivlar på deras kompetens..

:(

• nilsonee

Jag har haft två större blödningar och några små denna graviditet (v.23 nu). Första blödningen i v.19 kontaktade vi gyn och dagen efter kom det igen och då blev vi tillsagd att åka till akuten i Hudik. Men allt såg bra ut. Livmodertappen var stum och lillebror mådde bra!
    Dock har jag nu fått order om att ta det väldigt lugn och inte anstränga mig fysiskt. Vi håller på å och renoverar hemma så det + daglig träning var uppenbarligen för mycket för kroppen. Jobba kan jag dock göra som vanligt (lärarvikare) tack och lov! Men det är färdigrenoverat och sluttränat resterande tid av graviditeten. Kan få småblödningar ibland nu med när man gjort lite för mycket (typ som att städa, haha).

• 81718171

Oj Nilsonee.. Låter jobbigt! Jag har ju häst som jag måste ta hand om :( så kan inte va lugn helt. Jobbar dock på kontor så de e ju bra :) kommer ändå försöka ta de lugnt nu de närmaste dagarna.

Svar på tråden KRAFTIG blödning v.15 men allt va bra