• suddi

Är jag gravid? Kan inte testa

Skulle haft min mens för 5 dagar sedan (brukar vara regelbunden). Redan två dagar innan det började jag må illa och kräkas och nu en vecka senare spyr jag upp i princip allt jag äter. Är även väldigt trött, yr, har lite ömma bröst och lätt mensvärk av och till och känner mig allmänt konstig.

Jag har tagit tre graviditetstest (stickor, två olika märken) igår och i förrgår som alla visar ett extremt svagt plus (alla lika svaga, blir inte starkare). Har även försökt gå till doktorn för att få veta säkert men det finns inte vul här och han sa att de inte kan se på blodprov förrän om ytterligare två veckor. Läkaren tog blodtryck och det var väldigt lågt, 90/55, visst kan det också vara ett symtom? Brukar ha lågt annars med men inte så lågt.

Det känns ju troligt att jag är gravid men kommer typ att bli galen av att vänta i två veckor till på att få veta säkert. Vad tror ni?

• Svar på tråden Är jag gravid? Kan inte testa
  • Pimpinellan

Det är rent nonsens att man inte kan se på blodprov redan nu för det kan man absolut.

• Glädje

Har du inte provat digitalt gravtest då?

Där får du antingen gravid eller inte gravid

• suddi2

Förlåt, jag var lite otydlig i mitt inlägg. Jag bor i ett land där sjukvården är rätt underutvecklad jämfört med i Sverige. Det finns inte digitala graviditetstest här eller tidiga ultraljud. Gällande blodprovet så går det säkert att testa redan nu, men de klarar inte det på labbet här... :/

• Lady Di

Min bm sa till mig att ett positivt test är alltid ett positivt test oavsett hur svagt de är. Så jag tror du är gravid.

• suddi2

Tog ett till test idag och strecket är starkt nu, jag är gravid! Kan inte fatta det fast jag misstänkte det..haha

• Linutis
    suddi2 skrev 2016-02-28 15:05:08 följande:

Tog ett till test idag och strecket är starkt nu, jag är gravid! Kan inte fatta det fast jag misstänkte det..haha

GRATTIS!!!!!!
Svar på tråden Är jag gravid? Kan inte testa