• ulfina

Foto - kan man klaga hos frisören???

Hej, är det omöjligt att som mörkt råttfärgat här, som börjar få en del grå hårstrån i, att få ljusa askiga slingor? Betalat 2400 för slingor i asknyans. Jag såg att det blev orange efter hennes folieslingor, så hon hällde fort i en nyansering i ask. Jag tyckte det såg ok ut då, hon sa att det var ljuset inne hos dom...Men fan va orange det är!! Gick tillbaka efter 2 veckor och då sa frisören att det kan bero på hormoner att det blev så. Så fick jag köpa en inpackningsbomb wella i pärlgrå nyans. För 200 spänn till. Fortfarande mer och mer orange för varje tvätt. 
    Första bilden är jag. Understa bilden är hur jag ville ha det. 

• Svar på tråden Foto - kan man klaga hos frisören???
  • Ramborg

Visade du bilden? Isåfall tycker jag definitivt du kan klaga. Det är ju inte alls likt.

Sen tycker jag iofs ditt ser fint ut, men det är ju inte vad du beställde.

42.
  • ulfina

Jag sa att jag ville det skulle bli en jämt utväxt när jag nu får mer och mer grått i håret. Jag tycker det är ok med grått, men ville jämna ut mina gamla slingor som blivit gula i topparna. Sa att det skulle vara askigt, för att minska utväxten.

• Anonym (hm)

Jag vet ganska lite om hårfärg, men jag vet detta om färg, att det är svårt att veta om fotot är en rättvisande återgivning av din färg, och att det kan finnas mycket varma toner i ett hår som är "råttfärgat" (jag har det själv och för mig är det svårt att färga fram en askig nyans).

Jag tycker dock att om man betalat 2400 spänn för att få en färg och upplever att färgen blev fel, har man rätt att klaga och få hjälp (utan extra kostnad) till dess att håret är i närheten av den nyans man ville ha. Men det är nog bättre att peka på prover i butiken och jämföra med det egna håret, än att peka på fotografier. Och man ska verkligen inte behöva KÖPA produkter av frisören för att justera nyansen.

Svar på tråden Foto - kan man klaga hos frisören???