• Anonym (?)

Min man har gjort vår son till en man.

För att göra det förståeligt så sätter jag ett påhittat efternamn på min man. Låt oss säga stt han heter "Berg" i efternamn.

Jag och min man fick för 14 år sedan en son. När pojken kom till världen blev min man väldigt glad. "En pojke!!!!" skrek han när pojken kom ut. Jag tror han blev överglad att det just var en pojke. "Jag ska lära dig att bli en riktig soldat min son" var det han sa när min man tog honom i sin famn.

Åren har gott pch min man har varit väldigt noga med uppfostrad av vår son. Vi har även två döttrar, men det känns som att hans hårda fokus är att uppfostra vår son rätt. Han vill göra vår son till en riktig "Berg" och lära honom nyttiga saker i livet. Vår son hyser oerhört stor respekt till sin pappa. Han kallar inte ens honom för pappa, utan han säger "far". Vår son har blivit väldigt manlig, han vet vad som är manligt och vad som är kvinnligt. Det känns som att min son kommer från 1800-talet.

Jag vet inte, men något känns inte rätt. Jag vill exempelvis att min son ska veta att homosexuella är okej, att han får bli homosexuell om han vill, att han får gilla rosa färg, att han får dansa balett om han vill osv. Jag vill att han ska se livet mer ur ett feministiskt perspektiv.

Eller jag vet inte, överdriver jag?

• Svar på tråden Min man har gjort vår son till en man.
  • Anonym (m)

och du då? Har du varit helt osynlig i ditt barns uppfostran? 

• Anonym (henlös)

Vad är problemet? Slår din man ert barn? Missbrukar han droger eller alkohol? Förgriper han sig på någon av er sexuellt?

Eller är du så hjärntvättad av den feministiska smörjan att du är ledsen för att din man inte velat beröva er son hans sexuella identitet?

• Anonym (D)

Vad får dig att tro att han inte skulle tycka homosexualitet var ok? Bara för att man är väldigt "manlig" på det sättet du verkar mena så betyder det inte med automatik att han kommer ha fördomar mot minoriteter. Har han visat sådana tendenser?

• Anonym (?)
    Anonym (henlös) skrev 2016-02-29 14:23:45 följande:

Vad är problemet? Slår din man ert barn? Missbrukar han droger eller alkohol? Förgriper han sig på någon av er sexuellt?

Eller är du så hjärntvättad av den feministiska smörjan att du är ledsen för att din man inte velat beröva er son hans sexuella identitet?

Smek han varken slår eller utnyttjar. Ja, jag tycker inte det är fel att ha lite mer perspektiv
  • Anonym (?)
    Anonym (D) skrev 2016-02-29 14:24:47 följande:

Vad får dig att tro att han inte skulle tycka homosexualitet var ok? Bara för att man är väldigt "manlig" på det sättet du verkar mena så betyder det inte med automatik att han kommer ha fördomar mot minoriteter. Har han visat sådana tendenser?

Ja, han har visat såna tendenser eftersom han redan nu (när han är 14 år gammal) säger "min framtida fru....osv osv...". Hade han vuxit upp mer feministiskt skulle han säga "min framtida fru eller man..."
  • Anonym (?)

OCH notera att han säger "fru" och inte sambo. Bara det skrämmer mig.

• Anonym (henlös)
    Anonym (?) skrev 2016-02-29 14:27:28 följande:
    Ja, han har visat såna tendenser eftersom han redan nu (när han är 14 år gammal) säger "min framtida fru....osv osv...". Hade han vuxit upp mer feministiskt skulle han säga "min framtida fru eller man..."
    Varför ska han säga "framtida fru eller man" om han är heterosexuell?

Du vet att sexuell läggning inte (sällan) är något en man väljer, det är något man föds med.
  • Anonym (henlös)
    Anonym (?) skrev 2016-02-29 14:28:34 följande:

OCH notera att han säger "fru" och inte sambo. Bara det skrämmer mig.

Är inte du och din man gifta?
  • Anonym (?)
    Anonym (henlös) skrev 2016-02-29 14:30:03 följande:

Varför ska han säga "framtida fru eller man" om han är heterosexuell?

Du vet att sexuell läggning inte (sällan) är något en man väljer, det är något man föds med.

Det kallas att ha ett feministiskt perspektiv
  • Anonym (wtf)
    Anonym (?) skrev 2016-02-29 14:26:13 följande:
    Smek han varken slår eller utnyttjar. Ja, jag tycker inte det är fel att ha lite mer perspektiv
    Går inte grabben i skola och får lära sig saker där och av kompisar?
    Varför i hela hvetet skulle han säga så? Det här samhället har gått för långt. Han vet väl för fasen att det normala är att en grabb skaffar en fru?

• Anonym (?)
    Anonym (henlös) skrev 2016-02-29 14:30:52 följande:

Är inte du och din man gifta?

Jo. Men han behöver inte tänka så gammalmodigt. Han kan faktiskt vidga sitt perspektiv och tänka "sambo eller gift"
  • Anonym (far)

Låter lite creeps det där. Känns som om herr berg har styrt väldigt detaljerat över hur er son ska vara. Jag tror att din oro för sonen är helt befogad. Att bli så styrd begränsar möjligheterna att utveckla en egen person med egna värderingar och egna tankar. Det kan bli svårt som vuxen när sonen kommer i kontakt med nya situationer som inte stämmer in i den manual herr Berg har utarbetat.

Sen kan man ju undra varför herr Berg anser det vara så viktigt. Kan månne herr Berg ha lite problem med sin manliga identitet?

• Anonym (wtf)
    Anonym (?) skrev 2016-02-29 14:32:21 följande:
    Jo. Men han behöver inte tänka så gammalmodigt. Han kan faktiskt vidga sitt perspektiv och tänka "sambo eller gift"
    Varför är det ett problem för dig att din 14-årige son vill gifta sig med en kvinna?
  • sextiotalist

Äh, släpp det, min son säger också sin framtida fru, men har inga problem med att andra är homosexuella, han är det inte och det är nog inte din son heller. Varför kan du inte acceptera din son som han är, det är väl i högsta grad det feminismen står för. Man ska acceptera folk som de är, oavsett om de är en superkvinnlig kvinna eller superkvinnlig man, supermanlig kvinna, supermanlig man, heterosexuella, homosexuella, bisexuella, saknar könstillhörighet, transsexuella, asexuella.

Dvs alla har rätt att vara som de är.
    Du är alltså besviken för att din son är en manlig, heterosexuell tonåring som vill gifta sig i framtiden.... hade du varit mer nöjd om han var en homosexuell ung pojke som ville bli sambo med en man?

• CarinaL26

Om han känner att han är heterosexuell, varför skulle han då prata om sin framtida man??? Det vore väl märkligt tycker jag. Det kan ju inte vara fel om han är säker på sin sexualitet så länge han inte har fördomar om andra??
  • CarinaL26
    Anonym (?) skrev 2016-02-29 14:31:34 följande:

Det kallas att ha ett feministiskt perspektiv

Det får stå för dig!

Vet han att han är hetero är det inga problem ju. Som någon skrev, det viktiga är att han inte ser ner på dem som inte är det. Har inget med feminism att göra om du frågar mig.
  • FDFMGA
    CarinaL26 skrev 2016-02-29 14:57:37 följande:

Ser nu att tråden ligger i ironi&satir. Gjorde den det från början?

Nej, då hade det inte gått att posta anonymt tidigare.

Någon jämställdist fick för sig att låtsas vara feminist och någon moderator som halvt om halvt tog hen i örat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Min man har gjort vår son till en man.