• Ellie Chan

Hundrädd! vad ska jag göra ?

Hejsan :)

jag har sen 1 år sedan blivit hundrädd
    jag är uppvuxen med hundar (jag är 21 )och tyckt om de flesta hundar och kunnat klappa, Och inte varit rädd att hälsa på hundar. 
    Men min familj skaffade en valp för 1 år sedan, Och den bet mig hela tiden, till och med när den fick sina riktiga tänder. den bet hål och sår i mina händer, Bet sönder kläder, grät och blev extremt rädd för den.
    Jag vet inte.. men alla sa att det var en valp och dom gör så..
    Jag tror inte ett dugg på sånt.. en hund ska inte vara så aggressiv och hugga efter en och morra...

Men jag har fått en enorm respekt för hundar idag, Jag känner mest att jag inte vill ha med hundar att göra. Jag vill inte klappa dem längre... hur ska jag gå till väga?..
    jag är jätterädd att bli biten + jag har fibromyalgi så när den hunden bet mig kändes det som att köra in ett rakblad i handen. 
    jag älskar alla djur... men jag blir rädd att ens möta hundar på stan och liknande, Och familjens hund tittar jag inte ens på.(den som bet mig)
    ........ jag känner mig bara så himla osäker, är mest rädd för större hundar, men även små..

Vad borde jag göra ?/råd/tips?

tack på förhand. 

• Svar på tråden Hundrädd! vad ska jag göra ?
  • Ramborg

Din familj borde uppfostra hunden! Oavsett om det är en valp kan den ju inte få tugga på en med fibromyalgi!

Fy så dåligt av dina föräldrar.

42.
  • Lena

Det är dina föräldrars fel och inte hunden. Man säger åt även valpar som biter när de inte borde. Va inte rädd för hundar med bra ägare.

• maddemuup

Jag skulle rekommendera dig att hitta olika stabila hundar med bra ägare som har förståelse för ditt problem och "utsätta" dig själv för hundarna. Börja med att vara i samma rum eller på samma gräsplätt och sen ta det långsamt frammåt..

Var bor du om jag får fråga det? :)

Svar på tråden Hundrädd! vad ska jag göra ?