Immortal84 skrev 2016-03-01 16:37:01 följande:
Okej. Ja det kommer nog ta ett tag för mig också att växa in i en mammaroll :)
Men mina tankar är ju lite längre fram, även fast jag försöker att stanna upp.
Jag funderar ju redan nu på om jag/vi ska orka skaffa en till efter denna bebis är kommen. Varken jag eller min man blir ju yngre och det känns som att ska vi ha ett andra barn, så får det blir rätt så tätt inpå...kanske tänker fel...jag vet inte :)
Som det känns just nu så är jag inte speciellt sugen på att skaffa ett till barn.
Men samtidigt så vill vi ju ha ett syskon till vår prins...ghaaa blir galen på mig själv! Haha
Som sagt tankarna flyger omkring om allt möjligt och ibland är det som en karusell i skallen på mig :)
Ta det lugnt! Försök vila i det kommande barn ni har nu. Ni hinner nog med syskon tids nog. Jag gissar att du är född 84 och då är du 11 år yngre än mig. Vi har hunnit med att få tre barn på 5 år, så man måste inte ha supertätt, sedan spelar det ju roll hur lätt man blir gravid förstås.
Andra barnet blev till när vi chansade månaden innan vi skulle försöka, trean var lite svårare då min mens var väldigt oregelbunden.
Sedan är det bra att fundera över sin föräldraroll för det gör dig med största sannolikhet till en bättre förälder. När barnet väl är fött kommer man kunna oroa sig för en hel massa, men en hel del misstag lyckas man i alla fall undvika.