• Stolt Farsa

Ska jag köpa den här till min son?

Min son som är fem år skulle bli asglad över den här. Han kan köra runt i den på mina föräldrars lantställe. Den kostar 11 000 och jag har mycket annat kul att göra det här året. Vad tycker ni? Ska jag slå till när det blir lite varmare?

www.balocco.se/elfordon-for-barn/peg-perego-gaucho-superpower-24v.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska jag köpa den här till min son?
  • Bella 89

Nej, man köper inte ett barns kärlek. Din son kommer älska en billigare variant precis lika mycket och pengarna s blir över kan du lägga på någon familkeaktivitet där ni kan umgås istället

• Farfallos

Dyr eller ej, det är bara en fråga om pengar, men det avgörande är att det bara är plastskit!!! Köp en "riktig" cross- eller trailcykel istället.

• Farfallos
    Bella 89 skrev 2016-03-01 12:03:06 följande:
    Nej, man köper inte ett barns kärlek. Din son kommer älska en billigare variant precis lika mycket och pengarna s blir över kan du lägga på någon familkeaktivitet där ni kan umgås istället
    Med det argumentet ska man ju inte köpa något till sina barn...
  • Bella 89
    Farfallos skrev 2016-03-01 12:04:44 följande:

Med det argumentet ska man ju inte köpa något till sina barn...

Eller så hittar man lite balans i livet istället för att se allt som svart och vitt. Ta det från någon som faktiskt vet bad de pratar om.
  • Stolt Farsa
    Farfallos skrev 2016-03-01 12:03:33 följande:

Dyr eller ej, det är bara en fråga om pengar, men det avgörande är att det bara är plastskit!!! Köp en "riktig" cross- eller trailcykel istället.

hur ser dom ut?
  • Haskel

Jag tycker att du ska köpa en knattecross, eller liten fyrhjuling istället. Om du har 11.000 kr får du något av bättre kvalitet. De behåller värde när han växt "ur" den. En större modell av cross eller fyrhjuling kostar då inte så mycket mer.

Bilen du visar, är sannolikt förbrukad efter ett eller två år.

• Anonym (Fia)

Den är hur cool som helst, men det är en såndär sak som barn tycker är jättekul i några dagar och som sen mest bara blir stående. Om du ska köpa den eller inte beror väl på hur mycket pengar du har. Är 11 000 en struntsumma för dig så kör på, är det en mycket större summa än du egentligen skulle lägga på en present till ditt barn så låt bli.

• Anonym (***)
    Bella 89 skrev 2016-03-01 12:03:06 följande:

Jag får inte ihop det. Om man köper en billigare modell, får man per automatik mer tid över till annat då?
  • Stolt Farsa
    Anonym (Fia) skrev 2016-03-01 16:54:34 följande:

Den är hur cool som helst, men det är en såndär sak som barn tycker är jättekul i några dagar och som sen mest bara blir stående. Om du ska köpa den eller inte beror väl på hur mycket pengar du har. Är 11 000 en struntsumma för dig så kör på, är det en mycket större summa än du egentligen skulle lägga på en present till ditt barn så låt bli.

Nej 11 000 är ingen struntsumma för mig det är därför jag är kluven
  • Pentra

Vi köpte en fyrhjuling i passande storlek till våra barn när de var i den åldern, och dessutom så blev det betydligt billigare. Barnen hade jättekul med den och körde tom. i snön på vintern. Vi bor på landet och har ett gärde som de har kunnat köra på. Men som förälder så måste man ju vara med och visa och hålla koll på dem så att de lär sig köra så förnuftigt som möjligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Ascendere

Dagens ungar är alltför stillasittande och inte blir det bättre av att åka runt i en jävla golfmobil från 5 års ålder!

Köp en rejäl BMX eller MTB-cykel åt honom istället så får han lite motion! Att låta 5åringar åka runt i elbilar istället för att röra på sig är att ge helt fel signaler.

• Tihi
    Stolt Farsa skrev 2016-03-01 18:19:38 följande:
    Nej 11 000 är ingen struntsumma för mig det är därför jag är kluven
    Har du bestämt dig? Jag föreslår att du köper en begagnad för en bråkdel av nypriset eftersom att du inte rullar i pengar och sonen kommer att tröttna på den och växa ur den innan du hinner blinka.
  • Stolt Farsa

Tja. Efter noga övervägande har jag valt att inte köpa en

Svar på tråden Ska jag köpa den här till min son?