• Bär

Behöver tips på en liten och bra barnvagn, har hundar.

Är inte gravid ännu, men har redan börjat kika på barnvagnar och skulle behöva ha lite tips.

Vi är i behov av en barnvagn som inte tar så mycket plats när man fäller ihop den och ska ha den i bilen, för vi har dessutom 2 hundar i större storlek som tar upp nästan hela bagageutrymmet, så vi kommer behöva ha vagnen i bilen, spänna fast den på något vis.
    Eftersom vi dessutom har hundar måste vi ha en barnvagn som tål långa promenader, både i skogsmiljö, ungefär elljusspår och även promenader på asfalt.

Är det någon som har något tips? Hur gör ni andra som har hundar?

• Svar på tråden Behöver tips på en liten och bra barnvagn, har hundar.
  • Anonym (Lillajag)

Har en renaulte megane, dvs en ganska liten kombi. En 26 kg hund i en mimbur. Så vi fick köpa vagn efter plats, så blev en brio smile. Den överraskade mig faktiskt till att funka bättre än jag trott i lite jobbig terräng. Den blir liten ihopfälld, framhjulen är låsbara vilket var bra i terräng. Mer plus med den är att den har stor varukorg och enorm suflett så inte barnet får solen i ögonen. Något lite vinglig då hjulen sitter smalt fram, men tyckte ändå att den funkade bra. Klart att en med 4 fasta hjul är stabilare men en sån hade vi aldrig fått plats med. Var supernöjd med min smile.

• Curlingmorsan

Vi har också två hundar, en liten och en stor. Känner att vi måste få plats med vagnen i bagaget. Blir jättebökigt och smutsigt att ha den inne i bilen. Då får hellre ena hunden sitta i bälte i bilen och andra i bur. Jag har precis börjat kika på vagn på nätet, har alltså inte provkört någon än. Har fastnat för Cresent Classic. Gillar att handtaget är svängbart. Men osäker på om vagnen blir för stel och lite klumpig när den inte har svängbara hjul. Svårt det där med vagn, en hel djungel!!

• Bär

Tack för bra tips!

Brio Smile är faktiskt en jag kikat på, kanske ska ta och testa den i affären och se med egna ögon.

Dom andra har jag inte kikat på alls, men ska absolut göra det!

• Humlan87

Babyjogger city mini gt och köp till liggdel. den fälls ihop så att den blir helt platt och kan ställas på högkant mellan hundbur och bagagevägg eller på golvet i baksätet. Liggkorgen tar ju lite plats men den har man ju så kort tid. Även nya babyjogger premier rekommenderas varmt.

• Anonym (Lillajag)
    Curlingmorsan skrev 2016-03-03 20:08:47 följande:

Hur funkar Brio Smile på grusväg tror ni? LillaJag har du testat?

Japp, tycker inte det vart några problem. Och som sagt, låser du hjulen går den stadigare. Själv har jag dock nästan aldrig gjort det. Tycker den funkat bra ändå.
  • Curlingmorsan
    Anonym (Lillajag) skrev 2016-03-05 07:06:56 följande:
    Japp, tycker inte det vart några problem. Och som sagt, låser du hjulen går den stadigare. Själv har jag dock nästan aldrig gjort det. Tycker den funkat bra ändå.
    Vi svängde förbi barnvagnsaffären idag en snabbis och kilade på Brio Smile. Både jag och sambon gillade den. Framhjulen va inte så små, såg ut att funka på grusväg. Annars var de ju smidiga att låsa som du sa. Men de hade ingen hårdlift där så får kolla någon annanstans nån dag. Men det är ju långt kvar innan vi behöver bestämma oss. :)
  • fjanten

Vi har brio smile i en liten toyota yaris, funkar utmärkt! Bra på de flesta terrängerna, och inte några hutlösa priser på den heller :)

• Bär

Tycker det låter som Brio smile är en vagn för oss!! :)

Tack för tipsen!

Svar på tråden Behöver tips på en liten och bra barnvagn, har hundar.