• Anonym (En blyg fegis)

    Vågar inte ta kontakt med killar

    Jag är en tjej som är van vid att killar tar kontakt med mig. Det har väl inte hänt så ofta det heller, men de gånger de har hänt så har det aldrig varit jag som tagit första kontakten. Men nu är det så att jag själv är intresserad av att lära mig att ta första steget istället för att spendera resten av livet som en panelhöna som bara väntar på att bli utvald. Jag vill välja själv. Jag vill åtminstone kunna få modet att gå fram till någon kille jag är attraherad av och visa det istället för att hoppas att han skall se mig och att han skall agera.

    Men jag är väldigt blyg och nervös. Jag har ingen aning om vad jag skall säga, göra eller agera. Det blir ett nervöst "Hej!" eller ett krystat "Hur är läget?" som svar på det får jag ett hej tillbaks och ett det är bra, själv då? På det svarar jag bra men så blir det inget mer. Antagligen blir jag röd som en tomat i ansiktet och det ser ut som jag håller på att börja gråta.

    Det finns en speciell kille på gymmet jag är väldigt intresserad av. Jag vet egentligen inget om honom, annat än att jag har hört att han är singel, vad han heter och att han ser bra ut. Vi kan prata litegrann när vi ät på gymmet samtidigt men det är väldigt ytligt. Han verkar artig, lugn och snäll och av någon anledning räcker det till att jag har byggt upp en hel fantasivärld i skallen om hur fin han är.

    Han måste tro att jag är helskum då jag beter mig så stelt och konstigt. Jag tror även att han är åtminstone lite intresserad av mig då han tittar mycket fast ganska diskret. Inget stirrande eller så, men jag märker liksom hur han ofta tittar uppskattande på min figur.

    Men jag vågar inte göra något. hur gör man? "Hej vill du ta en fika med mig efter träningen?" det skulle låta helknäppt, och jag vet inte hur jag skall göra. Dessutom om han skulle säga ja så hade jag vart jättenervös och gjort ett dåligt intryck. Jag har svårt att vara social och slappna av med folk jag inte känner väldigt väl. Jag har social fobi, och är väldigt introvert, inte så att jag mår dåligt av att vara bland folk, men när jag måste prata med folk jag inte känner är det jättejobbigt. 

  • Svar på tråden Vågar inte ta kontakt med killar
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Egenskap) skrev 2020-02-18 12:09:58 följande:

    Har vissa tjejer en naturlig egenskap som gör att dom lätt kan ta kontakt med killar? Kan vissa tjej avundas den egenskapen. Eller är det bara coolt


    Säkert. Sen är det nog vanligare att tjejer är vana att killarna tar kontakt, så då behöver inte tjejerna.
    Som min syster.
    Hon vågar inte heller ta kontakt med killar. Det behöver hon inte.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Snäll kille) skrev 2016-03-07 19:43:18 följande:
    Hej!

    Kul att du börjar tänka annorlunda, är själv en lugn, snygg  och snäll kille som är rätt trött på att ta initiativ hela tiden. Snart blir jag bara en kall robot och ser numera skrivandet till tjejer som jobbansökan i princip.

    Detta inte för att jag vill vara känslokall, utan mer för att verkligheten helt enkelt ser ut som den gör, där vi killar måste göra massutskick medan ni tjejer bara kan välja och vraka.

    Skulle fler tjejer ta inititativ tror jag både tjejer och killar skulle vinna i längden. Vi vill också känna oss utvalda.
    Fast ni måste sluta tro att ALLA kvinnor kan välja och vraka. TS skriver ju själv att det inte händer så ofta. Tror aldrig det har hänt mig i verkliga livet och fick verkligen inte så många meddelanden på dejtingsajter heller. Ofta inte några.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2020-05-29 12:48:24 följande:
    Fast ni måste sluta tro att ALLA kvinnor kan välja och vraka. TS skriver ju själv att det inte händer så ofta. Tror aldrig det har hänt mig i verkliga livet och fick verkligen inte så många meddelanden på dejtingsajter heller. Ofta inte några.
    Tror du att kvinnor får mer meddelanden på dejsajter och att män raggar mer på er iRL, än tvärtom?
  • Anonym (våga ta för dig ;))
    Anonym (En blyg fegis) skrev 2016-03-03 22:28:07 följande:

    Jag är en tjej som är van vid att killar tar kontakt med mig. Det har väl inte hänt så ofta det heller, men de gånger de har hänt så har det aldrig varit jag som tagit första kontakten. Men nu är det så att jag själv är intresserad av att lära mig att ta första steget istället för att spendera resten av livet som en panelhöna som bara väntar på att bli utvald. Jag vill välja själv. Jag vill åtminstone kunna få modet att gå fram till någon kille jag är attraherad av och visa det istället för att hoppas att han skall se mig och att han skall agera.

    Men jag är väldigt blyg och nervös. Jag har ingen aning om vad jag skall säga, göra eller agera. Det blir ett nervöst "Hej!" eller ett krystat "Hur är läget?" som svar på det får jag ett hej tillbaks och ett det är bra, själv då? På det svarar jag bra men så blir det inget mer. Antagligen blir jag röd som en tomat i ansiktet och det ser ut som jag håller på att börja gråta.

    Det finns en speciell kille på gymmet jag är väldigt intresserad av. Jag vet egentligen inget om honom, annat än att jag har hört att han är singel, vad han heter och att han ser bra ut. Vi kan prata litegrann när vi ät på gymmet samtidigt men det är väldigt ytligt. Han verkar artig, lugn och snäll och av någon anledning räcker det till att jag har byggt upp en hel fantasivärld i skallen om hur fin han är.

    Han måste tro att jag är helskum då jag beter mig så stelt och konstigt. Jag tror även att han är åtminstone lite intresserad av mig då han tittar mycket fast ganska diskret. Inget stirrande eller så, men jag märker liksom hur han ofta tittar uppskattande på min figur.

    Men jag vågar inte göra något. hur gör man? "Hej vill du ta en fika med mig efter träningen?" det skulle låta helknäppt, och jag vet inte hur jag skall göra. Dessutom om han skulle säga ja så hade jag vart jättenervös och gjort ett dåligt intryck. Jag har svårt att vara social och slappna av med folk jag inte känner väldigt väl. Jag har social fobi, och är väldigt introvert, inte så att jag mår dåligt av att vara bland folk, men när jag måste prata med folk jag inte känner är det jättejobbigt. 


    Ni behöver inte fika om du tycker det är jobbigt. I nuläget ska vi ju tom hålla social distans . Om ni ses kan ni hitta på nåt annat som att ses utomhus.  Du kan lämna en lapp till honom där du skriver: vill du fika och ditt namn och nummer. Då är det upp till honom om han vill höra av sig du vet trots allt inte ens om han är singel.
  • Anonym (våga ta för dig ;))
    Anonym (våga ta för dig ;)) skrev 2020-05-29 16:24:22 följande:
    Ni behöver inte fika om du tycker det är jobbigt. I nuläget ska vi ju tom hålla social distans . Om ni ses kan ni hitta på nåt annat som att ses utomhus.  Du kan lämna en lapp till honom där du skriver: vill du fika och ditt namn och nummer. Då är det upp till honom om han vill höra av sig du vet trots allt inte ens om han är singel.
    kom på att du inte ska skriva vill du fika om du inte vill fika haha.oops. skriv istället typ vill du ses?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-29 16:15:34 följande:
    Tror du att kvinnor får mer meddelanden på dejsajter och att män raggar mer på er iRL, än tvärtom?
    Nej tack till konversation med dig.
  • Anonym (våga ta för dig ;))
    Anonym (En blyg fegis) skrev 2016-03-06 16:22:48 följande:
    Jag fick många bra tips, tusen tack! Ja fantasiföreställningar skulle jag vinna ett VM i om det fanns som sport. Jag kan måla upp väldigt detaljrikt om en kille, hur fin han är, hur perfekt, hans personlighet, hur han ser ut naken osv. efter att han har vart artig och sagt "-hej". Bara ett leende från en kille kan jag tolka in hur mycket som helst i. Men det blir inte så pinsamt då jag aldrig vågar ta kontakt utöver ett stelt "-Hej!" ändå.
    KingOfKings skrev 2016-03-05 12:05:56 följande:

    Det är bara göra det.

    Som Nike-reklamen säger. Just do it.

    Det är det det handlar om. Att bara göra det. Samma sak som fallskärmshoppning. Visst man kan hålla på att hålla på inne i flygplanet hur mycket luft det är där nere och all annan skit. Bara släppa taget och låta det gå som det går.

    Det som är bra med att fråga ut killar, är ju att vi fallskärmshoppning kan man avlida genom att det trasslar till sig. När du frågar rätt killar, snälla killar  kan det trassla till sig men du dör inte.


    Men det är så svårt. Jag blir som helt blockerad jag kan säga helskumma saker och låta helt knäpp. Varför måste allt vara så svårt? Jag skulle vilja kunna säga såhär: "-Jag tycker du är jättesöt. Jag vill lära känna dig"" och han skulle svara "-Jag älskar dig redan!" kyssa mig och jag skulle tappa all nervositet och bara kunna visa hur fantastisk jag är. Men jag tror att jag hade blivit rent fysiskt sjuk av att ens försöka. Det hade blivit "-Jag tycker du är jättesöt...", sedan hade jag kräkts på hans skor eller svimmat.

    Vet inte hur gammal du är men när vi blir äldre brukar vi växa ifrån såna fantasiföreställningar. Inget fel i att fantisera och drömma, tvärtom det är nyttigt så länge vi inte missar verkligheten.
    Det är ingen fara med att vara blyg det finns en del killar och män som föredrar blyga tjejer. Alla killar vill inte ha framfusiga tjejer.  Finns tjejer som föredrar blyga killar också. Med tiden brukar vi bli tryggare i oss själva och vågar vara mer framåt. Ingen brådska med nåt var bara dig själv så går det bra.
  • Anonym (Egenskap)
    Anonym (våga ta för dig ;)) skrev 2020-05-29 17:41:23 följande:
    Vet inte hur gammal du är men när vi blir äldre brukar vi växa ifrån såna fantasiföreställningar. Inget fel i att fantisera och drömma, tvärtom det är nyttigt så länge vi inte missar verkligheten.
    Det är ingen fara med att vara blyg det finns en del killar och män som föredrar blyga tjejer. Alla killar vill inte ha framfusiga tjejer.  Finns tjejer som föredrar blyga killar också. Med tiden brukar vi bli tryggare i oss själva och vågar vara mer framåt. Ingen brådska med nåt var bara dig själv så går det bra.
    Avundades du förut  av tjejer som kunde vara mer framåt? 
  • Anonym (Egenskap)
    Anonym (En blyg fegis) skrev 2016-03-03 22:28:07 följande:

    Jag är en tjej som är van vid att killar tar kontakt med mig. Det har väl inte hänt så ofta det heller, men de gånger de har hänt så har det aldrig varit jag som tagit första kontakten. Men nu är det så att jag själv är intresserad av att lära mig att ta första steget istället för att spendera resten av livet som en panelhöna som bara väntar på att bli utvald. Jag vill välja själv. 


    Har du ett förhållande idag?
  • Anonym (Be)

    Tro mig, att ragga upp en kille som tjej är verkligen inget svårt, då det i 99% av fallen ligger på killen, sen drivs de flesta killarna av sitt nedre huvud vilket gör att få säger nej om de inte är i ett förhållande eller tjejen i fråga är väldigt oattraktiv.

  • Anonym (Egenskap)

    Är det inte enkelt för tjejer att få kontakt med killar?

  • Skogshuggaren

    Titta extra mycket på honom och le när ni ses på gymmet. Det blir som en liten flört. Då kanske han anar något efter ett tag, det hade jag gjort i alla fall.

    När jag var yngre var jag usel på att le mot snygga tjejer. Jag blev bara nervös och glodde gravallvarligt på dem, de måste ha undrat vad jag var för konstig typ. Nu har jag (nästan) lärt mig att le mot attraktiva kvinnor, det känns mycket bättre.

    Ett tips är att tänka på något helt annat än honom, något roligt som du har hört eller sett. När du väl har ett leende på läpparna tittar du mot honom.

  • Anonym (Kristoffer)

    Ja, tjejer tar första steget när hon vistas i samma rum, tittar på honom, reggar sig på dejtappen.
    När han anat att hon är intresserad (normala killar vet när tjejen är intresserad) så är det hans uppgift att agera.

  • Anonym (VIP)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-28 08:52:34 följande:
    Säkert. Sen är det nog vanligare att tjejer är vana att killarna tar kontakt, så då behöver inte tjejerna.
    Som min syster.
    Hon vågar inte heller ta kontakt med killar. Det behöver hon inte.
    Om en tjej är intresserad så märker man det.
    Tjejer tar första steget med killar dom är intresserade av.
  • Anonym (VIP)
    Anonym (Snäll kille) skrev 2016-03-07 19:43:18 följande:

    Hej!

    Kul att du börjar tänka annorlunda, är själv en lugn, snygg  och snäll kille som är rätt trött på att ta initiativ hela tiden. Snart blir jag bara en kall robot och ser numera skrivandet till tjejer som jobbansökan i princip.

    Detta inte för att jag vill vara känslokall, utan mer för att verkligheten helt enkelt ser ut som den gör, där vi killar måste göra massutskick medan ni tjejer bara kan välja och vraka.

    Skulle fler tjejer ta inititativ tror jag både tjejer och killar skulle vinna i längden. Vi vill också känna oss utvalda.


    Tjejer tar första steget med killar dom är intresserade av.
    Om du som kille är för feg så finns det andra killar som inte är det. Då får du också se på när din drömtjej charmas av andra killar.
  • Anonym (Sergeant)
    Anonym (En blyg fegis) skrev 2016-03-03 22:28:07 följande:
    Vågar inte ta kontakt med killar

    Jag är en tjej som är van vid att killar tar kontakt med mig. Det har väl inte hänt så ofta det heller, men de gånger de har hänt så har det aldrig varit jag som tagit första kontakten. Men nu är det så att jag själv är intresserad av att lära mig att ta första steget istället för att spendera resten av livet som en panelhöna som bara väntar på att bli utvald. Jag vill välja själv. Jag vill åtminstone kunna få modet att gå fram till någon kille jag är attraherad av och visa det istället för att hoppas att han skall se mig och att han skall agera.

    Men jag är väldigt blyg och nervös. 


    Du behöver inte känna så. Många killar tycker det gulligt om en tjej är blyg eller nervös. De flesta tjejer tycker att det är killen som ska ta första steget. Tjejer vill känna sig utvalda och speciella.
  • Anonym (Tips)

    Ta inte dig själv på så stort allvar. Vad är det värsta som kan hända? Killar är inte svåra att charma. Du kan i princip säga vad som helst, typ: jag har en skön soffa och en påse chips hemma, vill du prova? Eller du kanske bara äter sallad? I så fall har jag nog en morot eller två där hemma också. Jag har aldrig väntat i något hörn. Många män verkar gilla om man är lite knäpp och udda. 

Svar på tråden Vågar inte ta kontakt med killar