• mixon

Deppresion

Hejsan!
    Är en kille på 25år som till och från har väldigt starka å djupa deppresioner, det verkar gå med årstiderna? Hursom, jag har vart i en bubbla och försökt lösa problemen med alkohol, varenda lediga helg så har alkoholen funnits där, detta har nu börjat tära på både mig själv men främst på min familj (sambo och ett barn).
    När det är som värst så har tankar som INTE borde finnas även kommit, den lätta utvägen.. Jag har nu själv insett att problemet måste lösas, och det är nu!

Har länge misstänkt adhd/add, vart i kontakt med läkare ang det men utan respons. Tiderna när det inte är neråt perioder så är det en karusell i skallen oftast, tankarna flödar och kreativiteten lika så. Sedan har vi humörssväningarna som också är riktigt jobbiga, men även dom kommer som värst i dessa down perioder.

Finns det någon där ute som vart i samma sits, eller vet något som kan hjälpa?
    För nu är botten nådd å något måste göras!

• Svar på tråden Deppresion
  • Anonym (Bipolär?)

Har du tankar om att skada dig ska du åka in akut. Du ska berätta om svängningarna i ditt mående och speciellt om uppåtperioderna när du har karusell i skallen. Det låter som att du skulle kunna vara bipolär och i såfall är det andra mediciner än vid en vanlig depression. 

Min man är bipolär men har, tack vare medicin och att han la om sitt liv (gick ner i arbetstid, la alla "måsten" på en rimligare nivå eftersom stress är så negativt) varit stabil de senaste åren. 

• mixon
    Anonym (Bipolär?) skrev 2016-03-06 16:51:07 följande:

Har du tankar om att skada dig ska du åka in akut. Du ska berätta om svängningarna i ditt mående och speciellt om uppåtperioderna när du har karusell i skallen. Det låter som att du skulle kunna vara bipolär och i såfall är det andra mediciner än vid en vanlig depression. 

Min man är bipolär men har, tack vare medicin och att han la om sitt liv (gick ner i arbetstid, la alla "måsten" på en rimligare nivå eftersom stress är så negativt) varit stabil de senaste åren. 

Okey! Jag har mer haft ett självskadebeteende när jag var yngre, men tankarna finns ju där när det är som värst..
Svar på tråden Deppresion