• Hopp och Förtvivlan

Hållbara barnstrumpbyxor?

Är det någon som har någon bra erfarenhet av barnstrumpbyxor? Jag tror vi har testat alla märken och prisklasser, men strumpbyxorna går ju sönder efter bara någon dag - antingen på hälen eller vid tårna. Jag försöker sy ihop dem om det bara är något litet hål, men det brukar bara leda till att de ännu lättare går sönder eftersom de då spänns mer i tyget.

• Svar på tråden Hållbara barnstrumpbyxor?
  • viseversa

Är det tjocka eller tunna strumpbyxor? Strunta i dom då? Köp vanliga byxor.

• Fjäril kär

Leggings och sockor rekommenderas om barnet är i förskoleåldern.

I den åldern har jag bara haft strumpbyxor vid finare tillfälle. Och då tjocka stickade.

Jag skulle också fundera över storleken om ett par stygn gör att de spänner. Kanske de går sönder för att de är för tajt/små i storlek.

• zemer

Beror på om du menar tunna eller vanliga lite tjockare? Jag köpter 2 pak på hm (lite tjockare) till mina barn och dom håller jätte bra. Lilla syster har till och med kunnat ärva några av storasysters gamla.

• fluu

Villervalla är bäst tycker jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tazzme

Min son har fått ärva flera par strumpbyxor av sin kusin, som hållit bra trots att de redan blivit använda av ett barn. De bästa strumpbyxorna har, enligt min uppfattning, blivit inhandlade på Lidl!

• zemer
    Tazzme skrev 2016-03-09 14:50:17 följande:

Min son har fått ärva flera par strumpbyxor av sin kusin, som hållit bra trots att de redan blivit använda av ett barn. De bästa strumpbyxorna har, enligt min uppfattning, blivit inhandlade på Lidl!

Ja dom är bra! Lidl och HM skulle jag säga.
  • Vestra

Mina barn har alltid strumpbyxor i princip. Aldrig varit med om att dom gått sönder. Köper från alla olika märken, både tjockare, men även lite tunnare varianter. Kan tycka att de från Lindex kan tappa formen en aning. Men annars har alla jag köpt, och det är många, hållit.

Köper du rätt stl? Går ditt barn konstigt med foten i skorna eller så kanske?

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • mammalovis

Hur gammalt är barnet? Klär hon på sig själv och har lärt sig hur man gör?

Går det hål fram kan ju naglarna behöva klippas, är det bak har ni kanske någon liten spik som sticker upp någonstans.

Mina två tjejer på 5 och 2,5 år ärver strumpbyxor av varandra. Visst blir det något hål runt knäna om de fastnat på en gren eller så som jag oftast lagar, men annars används de tills de går hål av utslitning i häl eller tå.

Däremot har 10-åringen dragit sönder en del strumpbyxor i grenen, men det beror nog på handhavandet eller vad hon gjort. Hon är kraftigare så det är svårare att hitta rätt storlek till henne. Hon är ju inte mer än runt 145, men använder 170 p g a breddens skull. Strumpbyxor har dock fungerat med storleken mindre.

Vi har strumpbyxor från såväl Lidl som H&M, KappAhl, Lindex, Åhléns, Coop m fl.

Svar på tråden Hållbara barnstrumpbyxor?