Gravid vid 42 års ålder. Behålla eller ta bort?
Jag känner mig helt chockad. Att jag känner mig chockad är chockerande i sig eftersom att jag är 42 år och definitivt vet hur barn blir till...;) Men jag har faktiskt aldrig varit gravid...
Mensen var sen och jag plussade i går kväll. Har tagit ett nytt test nu som visar att jag troligtvis är i 5:e veckan.
Jag lever i en relation sen 7 år tillbaka och har inga egna barn. Han har två barn 17 och 19 år gamla.
Vad ska jag ta mig till?! Hade jag varit 10 år yngre hade jag blivit lycklig och behållit barnet. Nu är jag 42 år och tänker på flera olika saker...framför allt riskerna. Hur stor risk är det att jag får ett sjukt barn? Vad är riskerna för mig som gammal förstföderska? Jag tänker på att barnet får gamla föräldrar och tänk om vi inte får vara friska och finnas med så länge...
Jag vet att beslutet måste fattas av mig och min sambo men vill ändå höra med er.. Hur skulle ni ha tänkt? Har ni erfarenhet av att få barn så sent?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-07 18:01
Kan tillägga att jag för många år sedan "kopplade bort" tanken på att få barn så jag och sambon har inte försökt att bli gravida....