• Anonym (Konsult)

Vilken MacBook till nybliven företagare

Hej! Tänkte kasta in en fråga ang. rubriken.

Har en Ipad i dagsläget då min pc lagt ner så måste en ny lösning införskaffas. För inte klarar man sig på "padda"?

Har inte bestämt bokföringsprogram än men vill ju ha något som fungerar till Mac.

När det kommer till program som jag kommer behöva är det mycket man måste köpa till separat? I dagsläget är det en enskild firma och jag kommer förmodligen behöva anställa till sommaren/hösten, är främst konsult men har sidoverksamheter.

Dela gärna med er, skulle vara så tacksam!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-07 19:39
    Konstig texten blev...Gör ett nytt försök!

Är nybliven företagare i behov av ny dator, undrar vilken jag bör satsa på? I dagsläget jag endast en Ipad då min pc gått i graven. Inte lätt för en utomstående att veta kanske men jag vill kunna sköta hemsidan, diverse ekonomi program och bokföring - ja det mesta helt enkelt.
    Har fått för mig att en Macbook verkar trevlig att äga men det finns ju några att välja på, så snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Vilken MacBook till nybliven företagare
  • Carambolan

Ska du bara sköta kontorsprogram och uppdatera hemsidan så fungerar det med precis vilken laptop som helst som finns på marknaden idag.

Vad annat är viktigt för dig? Vikt? Batteritid? Skärmstorlek? Numpad på tangentbordet?

Och vilken prisklass tänker du dig...?

• Anonym (Konsult)
    Carambolan skrev 2016-03-07 23:50:13 följande:

Ska du bara sköta kontorsprogram och uppdatera hemsidan så fungerar det med precis vilken laptop som helst som finns på marknaden idag.

Vad annat är viktigt för dig? Vikt? Batteritid? Skärmstorlek? Numpad på tangentbordet?

Och vilken prisklass tänker du dig...?

Den får inte vara för tung, smidig att ha med sig så inte alltför stor skärm och numpad är bra men är det inte ett tillbehör som är kompatibelt med "alla" Macbooks?

Prisklass- ja svårt att köpa en megadyr dator samtidigt hatar jag budget så mycket kvalité som möjligt, om tipsen är för dyra kan jag ju investera in en mycket bättre senare kanske. Tänker runt 10'.

Men hur mycket måste jag lägga för att få nåt vettigt?
  • Anonym (Konsult)
    Guldkedjan skrev 2016-03-08 00:09:04 följande:

Macbook pro,

Varför?
  • Carambolan

En MacBook air kan du få för runt 10k och den kommer definitivt att täcka dina behov. Finns inga skäl att gå upp i pro-klassen utifrån det användningsområde du beskriver.

• Anonym (Konsult)

Tack för att ni tog er tid!

Svar på tråden Vilken MacBook till nybliven företagare