Mamma är hotad av Hells Angels pga av skulder till en Salong.
Hej alla, jag skapade detta kontot nyligen för jag är en orolig över ett hot som min mamma har fått på sig.
Mamma har tydligen en skuld på någonstans runt 10.000 till en Salong (Vet inte vad för slags salong). Hon blev utlovad för länge sedan att få betala pengar månadsvis eftersom hon inte hade råd för kostnaderna av det hon köpt direkt. Och efter några månader så visar det sig att Salongen vill ha alla pengar på direkten vilket det inte fanns en möjlighet till. Och efter flertals samtal från ägaren till Salongen att dom kräver alla pengar. Och häromdan så fick mamma ett mail från en okänd adress: Vi på HA finans har köpt upp din skuld på Salongen och vi kommer kräva pengarna från dig på VÅRAT sätt.
Jag har nyss fyllt 18 och nu har jag kommit i en svår sits att försöka ta lån till min mamma på mitt namn, eftersom hon själv har skulder och är inkopplad med Kronofogden så kan hon inte göra något på sitt eget namn och det flesta bankerna kräver att jag har en inkomst för att skaffa kreditkort och ta lån, så det är väldigt problematiskt. Nu idag när jag kom hem så förklarar mamma att det låg en kniv på kapprums mattan som någon lagt ner i brevlådan under dagen (vilket jag antar är en skrämseltaktik för att få skulderna betalade ASAP). Vi har tagit kontakt med polisen och skickat in kniven som bevismaterial och mailet jag tror inte det räcker någon vart.
Är det någon generös person här som vet vad jag ska gå till väga till?
Mamma har inte dom pengarna som behövs för att betala tillbaks allt och jag känner på mig att dom kommer höja skulderna till högre ju längre tiden går. Detta känns lite som mordhot.