• Pyssilullan

    Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?

    Vi har bokat en resa, till side i maj, betald o klar och bokad förra året..

    Vi ser fram emot den, då vi aldrig varit utanför Sveriges gränser förr..

    Men så fort vi nämner för vänner och släkt att vi åker till Turkiet i maj så typ skriker alla rakt ut, o säger att de är farligt att ta den risken och att vi borde välja ett annat land...

    Vi åker med ving, reser med tre barn - bor på sunwing

    Skulle ni åkt?

  • Svar på tråden Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?
  • Flash Gordon
    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/turkey-bombing-in-bursa-female-suicide-attacker-targets-grand-mosque-a7003901.html

    http://www.wsj.com/articles/turkish-city-of-bursa-hit-by-explosion-1461773432

    Minst tretton nya offer (alla dock "bara" skadade)  för nästa självmordsbomb. Denna gång i Bursa i västra Turkiet vid en av stadens stora turistattraktioner.

    USA:s ambassad varnar alla sina medborgare för ytterligare attacker i närtid mot turitnäringen och samlingspunkter.
  • Frontline
    Flash Gordon skrev 2016-04-28 18:02:04 följande:
    www.independent.co.uk/news/world/europe/turke...

    www.wsj.com/articles/turkish-city-of-bursa-hi...

    Minst tretton nya offer (alla dock "bara" skadade)  för nästa självmordsbomb. Denna gång i Bursa i västra Turkiet vid en av stadens stora turistattraktioner.

    USA:s ambassad varnar alla sina medborgare för ytterligare attacker i närtid mot turitnäringen och samlingspunkter.
    Dock ändå långt ifrån vart turisterna åker till, så sluta upp och skräm upp dom som ändå vill resa till Turkiet..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Flash Gordon
    Frontline skrev 2016-04-28 22:58:24 följande:
    Dock ändå långt ifrån vart turisterna åker till, så sluta upp och skräm upp dom som ändå vill resa till Turkiet..
    Varningarna för dåd i närtid gäller alla turistorter. Särskilt turistorter.

    Blir folk skrämda av att få veta detta?
  • Frontline
    Flash Gordon skrev 2016-04-29 21:24:21 följande:
    Varningarna för dåd i närtid gäller alla turistorter. Särskilt turistorter.

    Blir folk skrämda av att få veta detta?
    Tror du inte att alla resebolag hade slutat upp med resor ifall det vore osäkert?
    Finns det resor till Paris trots attentaten som var där, reser folk till Bryssel? Hmm ja
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Pappan)
    Pyssilullan skrev 2016-04-21 16:56:24 följande:

    Billigt? Vi betalade omkring 30 000kr för oss och våra tre barn o detta hotell har ju vunnit pris o byggdes 2011 om jag inte minns fel.

    Vi kommer åka iaf


    Kul för er! Och med bokad resa!

    Det kommer gå bra o barnen kommer ha kul :)

    Men hur kan ni boka resa dit? Ni bland många andra, vill man inte slippa den där ängsliga känslan på semestern.

    Jag själv skulle aldrig någonsin resa till Turkiet nu.

    Men oddsen är ändå hyfsat låga på att nåt händer.
  • Frontline
    Anonym (Pappan) skrev 2016-04-30 01:03:56 följande:
    Men hur kan ni boka resa dit? Ni bland många andra, vill man inte slippa den där ängsliga känslan på semestern.
    Jag själv skulle aldrig någonsin resa till Turkiet nu.
    Vi bokade bara för att det var billigt ingen törs ju typ åka dit.
    Fasen 2000:- för en resa med mat och dryck i 1 vecka är ju så billigt att det finns inte..

    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Flash Gordon
    Frontline skrev 2016-04-30 00:56:47 följande:
    Tror du inte att alla resebolag hade slutat upp med resor ifall det vore osäkert?
    Finns det resor till Paris trots attentaten som var där, reser folk till Bryssel? Hmm ja

    De slutade inte med resor till Egypten och Tunisien efter dåden där. Vad ett vinstdrivande företag gör är nog ingen måttstock att mäta med.

    Varningarna från ambassaderna finns där och det händer. Lite då och då. En gång i snitt var tredje, var fjärde vecka än så länge. Om jag räknat rätt.

  • Anonym (Resenär)

    Jag skulle inte oroa mig så mycket för terrordåd men skulle aldrig åka till Turkiet ändå. Vill inte gynna ett land som Turkiet helt enkelt. Men har ni inga moraliska betänkligheter så åk. 30000kr är ju svinbilligt. Vi betalade över 50 för en medelhavsresa för fem förra sommaren (och tyckte ändå att vi fick rätt bra valuta för pengarna).

  • Pyssilullan

    Vi bokade för 1 år sedan precis, o då var de ju inte tal alls om detta i Turkiet.

    Det är vår första resa, vi har inte flugit förr Ens

    Då bokade vi för 1 år sen

    Betalade o gjorde klart då vi fick många varma rekommendationer om just detta ställe...

  • Anonym (H)
    Pyssilullan skrev 2016-05-01 22:23:13 följande:

    Vi bokade för 1 år sedan precis, o då var de ju inte tal alls om detta i Turkiet.

    Det är vår första resa, vi har inte flugit förr Ens

    Då bokade vi för 1 år sen

    Betalade o gjorde klart då vi fick många varma rekommendationer om just detta ställe...


    Hur gamla är ni? Har ni ALDRIG flugit?
  • Pyssilullan
    Anonym (H) skrev 2016-05-01 22:26:33 följande:

    Hur gamla är ni? Har ni ALDRIG flugit?


    Är det så konstigt?

    Vi är runt 30 båda två

    Nej vi har varken haft ekonomi eller större lust förr :) våra föräldrar har heller aldrig flugit med oss som barn

    Jag blev mamma som 18 åring - så fick liksom aldrig tid förrän nu
  • Frontline

    [quote=76587337][quote-nick]Anonym (H) Hur gamla är ni? Har ni ALDRIG flugit?[/quote] Finns väl många som aldrig har flugit i hela sitt liv. Har kompisar som hellre ligger på camping större delen av sommaren och det är vad Dom prioriterar och gillar. Vi gillar att flyga så vi gör resor några gånger om året det är vad vi prioriterar.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cemelie

    Kom hem i söndags efter 1 vecka i Side! Hade det hur bra som helt och inga konstigheter!! Njöt för fullt och hade det super bra!

  • Frontline
    SInn skrev 2017-04-30 21:22:03 följande:
    Vi ska också åka dit i maj!när åker ni?vi åker också med tre barn?

    Dom åkte i maj förra året. Själv åker jag och en kompis nu i maj,
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?