• Anonym (Orolig)

Minskad sexlust av cipralex?

Jag ät en kvinna som har en sambo sen flera år tillbaka. Med åren har jag fått minskad sexlust och har svårt att bli kåt. Nu vill min läkare att jag ska äta medicinen cipralex. Är rädd för att jag nu kommer att få obefintlig sexlust och rädd för att min sambo då kommer att lämna mig.

Mina frågor är om någon här äter cipralex och om ni fått minskad sexlust?

Hur har er partners reagerat på det?

Fråga till män

Skulle ni lämna er kvinna om hon drabbades av obefintlig sexlust?

Om ja, skulle ni lämna även om hon skulle ställa upp på sex då och då?

• Svar på tråden Minskad sexlust av cipralex?
  • Anonym (Orolig)

Ingen?

• Anonym (Man västerås)

Är man, partner till en som äter cipralex.

Hon har lägre sex lust men inte helt obefintlig efter medicinering. Typ nån gång i månaden eller 2 vill hon ha sex. Jag vill ha sex oftare än så.

Jag har inte haft en tanke på att lämna. Hon är min partner, mor till barnen. Så mycket mer än bara sex håller ihop vårt förhållande . Men visst är sex viktigt för mitt välbefinnande, och hade jag varit helt utan någon form av sex vet jag inte om jag tyckt samma sak. Sex behöver ju inte innebära penetrering. Man kan ju hjälpa sin partner med mun och händer också t.ex.

Jag tycker du ska äta den medicin som läkaren föreslår. Om din sambo lämnar kanske det inte är så mycket att ha i alla fall? Jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket.

• Anonym (A)

Jag äter cipralex. Tycker inte att det påverkar speciellt mycket. Då var p-piller tio gånger mer sexlustdödande.

• Anonym (Try)

Äter också antidepressiva, inte just den men i stort likadan, ingen förändring alls.

• Anonym (Orolig)

Tack för svar! Jag har ju redan minskad sexlust och vill kanske ha sex 2 ggr i månaden, är rädd att jag ska få ännu lägre sexlust av medicinen.

Nej men det är väl som du säger, skulle han lämna om jag får ännu lägre sexöist är han inget att ha ändå. Däremot har jag inga problem med att ställa upp på sex fast att jag inte har lust så det borde ju inte vara något problem då??

• Anonym (Man västerås)

Äh, oroa dig inte för det. Det låter som han har det rätt bra. Gör som läkaren säger, så blir du nog bättre ska du se.

Svar på tråden Minskad sexlust av cipralex?