• Anonym (Boobies)

Är brösten en erogen zon för dig? Gillar du smek osv där?

Tänk inte på vem som gör det, och om det är svårt att tänka så, så tänk att det är du själv eller en person du är förtjust i.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är brösten en erogen zon för dig? Gillar du smek osv där?
  • Anonym (L)

Kan vara enormt upphetsande men eftersom jag är väldigt känslig där går hårda tag bort, liksom överdrivet smek. Fasta tag ska det va.

• Anonym (Olika)

För mig är det faktiskt olika hur känsliga brösten är. Dvs ibland är det oerhört skönt med bröststimulans, särskilt med olja, medan andra gånger känns det inget särskilt. Ibland måste man vara varsam med dem, andra gången är det skönt med hårdare stimulans.

Då pratar jag om samma man som berört dem under 13 års tid. Beror på var i menscykeln man är tror jag, men har inte jämfört om det alltid hänger ihop. Bara konstaterat att det är mycket olika. Är jag extra känslig berättar jag det för min man bara, liksom tvärtom.

Sedan kan man givetvis inte se på en kvinna vilken "brösttyp" hon är...

• Anonym (Tjej)

Nej, jag är inte okänslig där utan snarare för känslig. Är så obehagligt att jag spyr.

• Anonym (Olika)

Har förresten märkt att känsligheten för beröring av bröstvårtor hos män är olika. En del män jag träffat har nästan fått orgasm genom lätt beröring av bröstvårtor, medan andra, exempelvis min nuvarande man, inte känner något alls. Går så klart inte att se detta från utsidan heller...

• Anonym (Ll)

Jag älskar det, för mig är det en otrolig erogen zon. Gillar även när mannen håller i hela bröstens tyngd tex vid bakifrån, eller bröstknull mm.

• Anonym ((trist))
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-10 11:38:23 följande:
    Jag upplevde det inte så. Första dagarna/veckorna är ju barnet sugande en hjälp för livmodern att dra ihop sig, så alldeles i börjat kan det göra lite ont i magen när de äter. Sedan tyckte jag det var avslappnande och jag blev trött av att amma. Ibland kunde jag känna att det liksom sög till där nere men inget "kåtpåslag". Men det finns säkert de som får det, spelar ju egentligen ingen roll även om det skulle kännas besvärligt och onödigt. Men jag är tveksam. De flesta kvinnor går ju inte runt och är så värst kåta under spädbarnsperioden. Jag hade helst sluppit helt. Var som att bli trugas att äta godis när man nyss spytt ungefär :)
    Varför vara så rädd och skämmas för att tycka det är skönt och bli lite upphetsad när ens barn ammar!? Du blir ju INTE kåt på barnet såklart. Det är alltså en idiotiskt långsökt koppling att tänka att det på något sätt skulle vara någonslags pedofil-varning bara för att en mamma tycker det känns skönt i brösten, och/eller även mellan benen när bröstvårtorna stimuleras, oavsett vem som gör det. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym ((trist)) skrev 2016-03-11 12:17:19 följande:

Varför vara så rädd och skämmas för att tycka det är skönt och bli lite upphetsad när ens barn ammar!? Du blir ju INTE kåt på barnet såklart. Det är alltså en idiotiskt långsökt koppling att tänka att det på något sätt skulle vara någonslags pedofil-varning bara för att en mamma tycker det känns skönt i brösten, och/eller även mellan benen när bröstvårtorna stimuleras, oavsett vem som gör det. 

Var det fel av mig att inte känna mer än jag gjorde? Och är det fel att tycka att det känts olägligt? När jag är kåt vill jag göra något åt det, eller vill att det ska gå över. Inte sitta med en bebis i famnen.
  • Anonym (m)

Själva brösten känns inte så annorlunda än vilken hud som helst, men eftersom det är lite "förbjudet" så är det ju rätt härligt att bli smekt över dom. 

Bröstvårtorna däremot avskyr jag om någon eller något kommer emot. Väldigt känsligt område och inte alls på ett trevligt vis. 

• Anonym ((trist))
    Anonym (Mia) skrev 2016-03-11 12:21:40 följande:
    Var det fel av mig att inte känna mer än jag gjorde? Och är det fel att tycka att det känts olägligt? När jag är kåt vill jag göra något åt det, eller vill att det ska gå över. Inte sitta med en bebis i famnen.
    Nej, såklart inte. Inlägget var faktiskt inte riktat till dig specifikt. Utan bara att jag förvånas över hur rädda många mammor verkar vara för tanken på ett det skulle kunna vara skönt när barnet ammar.
  • Anonym (Inteerogenabröst)

Brösten är inte erogena. Känner tvärtom nästan obehag vid för mycket berörig , det ilar i bröstvårtorna. Att säga på dem ger mig avsmak, det kom efter att jag ammat mina barn

• Anonym (Inteerogenabröst)
    Anonym (Tjej) skrev 2016-03-10 20:54:31 följande:

Nej, jag är inte okänslig där utan snarare för känslig. Är så obehagligt att jag spyr.

Det känner jag igen
  • Anonym (Anna)

Jag är tillsammans med en bröstman,  mina bröst tas på hela tiden.
    Ibland gick jag igång varenda gång, men eftersom han tar på dem länge och och ofta även när han inte vill ligga så har jag stängt avdet.
    När vi har sex är de känsliga men de är inte en igångsättare längre.

• Anonym (Leonie)

Ja mina bröst eller kanske bröstvårtor är verkligen en erogen zon.  Älskar när min man tar löst på mina bröst och kanske framförallt slickar lite på bröstvårtorna har dom lätt i munnen utan att för den delen suga skulle jag inte påstå att han gör. 

Kan lugna er som funderar att jag har xltt och ammat tre barn och det har inte förändrat.   

kä Alan av att amma är inte densamma, helt avsexualiserad matsituation för hela familjen inkl min man. Man är ett kylskåp.  Att amma kan göra lite ont och man känner liksom hur det drar i hela kroppen. Och som sagt att livmodern drar ihop sig, men man går inte igång på att bebisen har Ens bröstvårta i munnen 

Är lite som att säga hur känns det att bli fingrad av din gynekolog/ vid cellprov? Det blir man ju inte och tror ingen heller tänker tanken. 

Svar på tråden Är brösten en erogen zon för dig? Gillar du smek osv där?