• K22

Nidblödning eller vad händer?

Hej alla! :)

Har läst massa forum men inget verka stämma överens med det jag haft idag. Det är väl bara här man pratar konsistens o färg ;D

Jag har JÄTTEOREGELBUNDEN cykel. Vet aldrig från ena månaden till nästa när den kommer (30-39 dagar). Det är första månaden som vi är helt oskyddade och försöker få en liten :) Och vi har försökt!! Dock inga ÄL-test.

Idag är jag på dag 38 (vilket ändå är ganska sent, men inte för sent i min cykel). Från att ha varit "helt torr" i flera dagar fick jag under förmiddagen en ganska tjock vit flytning med rosa streck, den gick sen över till att bli vattnigt ljus rosa/brun och det kändes att det rann, det blev liksom blött. Nu efter det har det gått över till en brun blodflytning (fortfarande vattnig), och väldigt lite. Känns inte alls som mens så det för mig brukar komma rikligt på en gång och vara både röd o tjockare. Ingen mensvärk heller som brukar varna mig att nu är det dags. Eftersom det är ganska sent i cykeln gjorde jag ett gravtest igår som visade negativt.

Så till frågan, tror ni detta kan vara en nidblödning? Eller nåt annat? Har aldrig haft så här förut så vill ju tro att det betyder bebis i magen men vågar ändå inte hoppas för mycket med risk att bli besviken.

Nån med erfarenheter?

• Svar på tråden Nidblödning eller vad händer?
  • Pimpinellan

Eftersom nidblödningar är mycket ovanligt är det mer troligt vanliga spottings. Dessutom vansinnigt sent för en nidis. Antingen före mensspottings eller gravidspottings. Är du gravid lär det visa sig. Glad

• K22

Ja jag håller med dig för jag trodde inte på nid från början! Men eftersom jag aldrig haft så här förut o vi verkligen försökt så undrar ju vad fasiken som händer! :D

• Pimpinellan

Spottings kan alla få nån gång, inget ovanligt, inget farligt. Man är dessutom mycket mer uppmärksam på allt som händer där nere när man väl börjat försöka. Till slut lär man sig att nästan inget är konstigt. Tungan ute

Svar på tråden Nidblödning eller vad händer?