• Svar på tråden Studie: SD-väljare har negativ människosyn
  • 112122
    Dorian Ertymexx skrev 2016-03-31 01:29:19 följande:

Menar du flyktingarna från Skåne? De där som har problem med hårväxten och gillar felvända antika solsymboler?

Alltid denna gamla ÄVEN SVENSKAR-visa. I Sverige är enligt World Values Survey 4 % ytterst homofobiska. Det är en dålig sak och betyder det att det finns fortafarande upplysningsarbete att göra. Men enligt samma undersökning är i till exempel Jordanien 92 % ytterst homofobiska. Det är ingen idé att släppa in i Europa personer med sådana här värderingar, hur mycket än vi har homofobiker i Sverige.

Jag påpekar även att jag beskrev mig som just invandringskritiker och inget annat. I amerikanska nätfora, om någon skriver att hen vill ha gratis statlig sjukvård, så börjar genast någon fråga att titta på Nordkorea, vill du att USA skall vara som Nordkorea? Din argumentering är på samma nivå.
  • redwine
    Kanske är det så
    Men SD har ju den mest realistiska människosynen.

Även i krig, eller andra svårigheter så är det bättre att offra ett fåtal
    om dessa offer gör så att majoriteten överlever.
    Det är mycket mänskligare en att majoriteten skall dö
    för att minioriteten skall överleva.

Därför har SD en mycket realistisk människosyn.
  • redwine
    112122 skrev 2016-03-31 15:42:21 följande:
    Alltid denna gamla ÄVEN SVENSKAR-visa. I Sverige är enligt World Values Survey 4 % ytterst homofobiska. Det är en dålig sak och betyder det att det finns fortafarande upplysningsarbete att göra. Men enligt samma undersökning är i till exempel Jordanien 92 % ytterst homofobiska. Det är ingen idé att släppa in i Europa personer med sådana här värderingar, hur mycket än vi har homofobiker i Sverige.

Jag påpekar även att jag beskrev mig som just invandringskritiker och inget annat. I amerikanska nätfora, om någon skriver att hen vill ha gratis statlig sjukvård, så börjar genast någon fråga att titta på Nordkorea, vill du att USA skall vara som Nordkorea? Din argumentering är på samma nivå.
    Kanske det beror på
    att just svenska homo/bi killar
    och framför allt svenska bi killar totalt
    saknar respekt för läggningen Hetro?

Tycker iochför sig att det är kul
    att dem som skriker mest av alla
    om respekt för sin sexuella läggning
    totalt saknar respekt för läggningen Hetro.

Dessa människor som skrikit och gråtit
    mest av alla och skapat
    frågor som
    HBTQ  som står för
    Homo
    Bi
    Trans
    Queer

Vart fan tog Hetro vägen?

Saknaden av er respekt för läggningen Hetro   är abnormt stor.

• Dorian Ertymexx
    redwine skrev 2016-03-31 22:26:53 följande:
    Kanske är det så
    Men SD har ju den mest realistiska människosynen.

Även i krig, eller andra svårigheter så är det bättre att offra ett fåtal
    om dessa offer gör så att majoriteten överlever.
    Det är mycket mänskligare en att majoriteten skall dö
    för att minioriteten skall överleva.

Därför har SD en mycket realistisk människosyn.
    Nej. Nej det har de inte. De har en usel människosyn. Men som bekant - genom sig själv känner man andra...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    redwine skrev 2016-03-31 22:32:37 följande:
    Kanske det beror på
    att just svenska homo/bi killar
    och framför allt svenska bi killar totalt
    saknar respekt för läggningen Hetro?

Tycker iochför sig att det är kul
    att dem som skriker mest av alla
    om respekt för sin sexuella läggning
    totalt saknar respekt för läggningen Hetro.

Dessa människor som skrikit och gråtit
    mest av alla och skapat
    frågor som
    HBTQ  som står för
    Homo
    Bi
    Trans
    Queer

Vart fan tog Hetro vägen?

Saknaden av er respekt för läggningen Hetro   är abnormt stor.

Jasså? Exakt vad är det för respekt du tycker saknas? Brukar bikillar spöa på heterograbbar på stan? Gastar bikillar om att hetero är "onaturligt"? Har bikillar gråtit ut om att svenska värderingar förstörs av att heteromän får gifta sig? Att barnen blir förstörda av att höra att det finns män som är hetero?
  • redwine
    Dorian Ertymexx skrev 2016-03-31 22:50:35 följande:
    Nej. Nej det har de inte. De har en usel människosyn. Men som bekant - genom sig själv känner man andra...
    Bara en fråga

Hur många engelsmän och kvinnor och barn
    flydde från England under andra världskriget?
  • redwine
    Dorian Ertymexx skrev 2016-03-31 22:52:31 följande:
    Jasså? Exakt vad är det för respekt du tycker saknas? Brukar bikillar spöa på heterograbbar på stan? Gastar bikillar om att hetero är "onaturligt"? Har bikillar gråtit ut om att svenska värderingar förstörs av att heteromän får gifta sig? Att barnen blir förstörda av att höra att det finns män som är hetero?
    Tex att jag som hetro   inte vill bli påflugen med en hand som söker efter mitt könsorgan
    bara för att jag besöker en videobutik

Eller när jag annonserar på bc
    där det tydligt står att jag är hetro
    söker kvinnor osv......

Hur kan man då få en tanke om att bara svara mig
    och fråga om jag är intresserad av att slicka era stjärtar medan ni suger mitt könsorgan?

Var fan tog respekten för läggningen hetro vägen?

Och du
    åter till HTBQ frågorna
    Vart tog hetro läggningen vägen?
  • Rataxes
    redwine skrev 2016-03-31 23:09:09 följande:

Bara en fråga

Hur många engelsmän och kvinnor och barn

flydde från England under andra världskriget?

Storbritannien riskerade aldrig att på allvar invaderas... Däremot var det väldigt många som flyttade ut på landsbygden.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Dorian Ertymexx
    redwine skrev 2016-03-31 23:13:19 följande:
    Tex att jag som hetro   inte vill bli påflugen med en hand som söker efter mitt könsorgan
    bara för att jag besöker en videobutik

Eller när jag annonserar på bc
    där det tydligt står att jag är hetro
    söker kvinnor osv......

Hur kan man då få en tanke om att bara svara mig
    och fråga om jag är intresserad av att slicka era stjärtar medan ni suger mitt könsorgan?

Var fan tog respekten för läggningen hetro vägen?

Och du
    åter till HTBQ frågorna
    Vart tog hetro läggningen vägen?
    Du menar att du helt enkelt inte vill bli behandlad såsom kvinnor blir behandlade? Vänta, jag ska hämta näsdukarna för att torka krokodiltårarna.
  • redwine
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-01 10:34:39 följande:
    Du menar att du helt enkelt inte vill bli behandlad såsom kvinnor blir behandlade? Vänta, jag ska hämta näsdukarna för att torka krokodiltårarna.
    Vem har sagt att jag skulle tycka att det är okey att taffsa på en kvinna
    som inte vill det själv?

Jag skulle aldrig taffsa på en kvinna utan lov

Vet du varför.....?
    Jag visar nämligen respekt för andras sexualitet
    Önskar bara det samma av bi killar.
  • Dorian Ertymexx
    redwine skrev 2016-04-01 10:45:40 följande:
    Vem har sagt att jag skulle tycka att det är okey att taffsa på en kvinna
    som inte vill det själv?

Jag skulle aldrig taffsa på en kvinna utan lov

Vet du varför.....?
    Jag visar nämligen respekt för andras sexualitet
    Önskar bara det samma av bi killar.
    Grattis. Fint av dig. Tyvärr är det många killar som inte gör det. Och det är samma killar som tafsar på dig när de råkar vara bi - det har liksom inget med deras sexuella läggning att göra, och allt att göra med normer om hur män ska/får bete sig.
  • redwine
    Dorian Ertymexx skrev 2016-03-31 22:50:35 följande:
    Vilka har bäst människosyn?

ISIS eller sd?
    Al Quida eller SD
    Annan terroristgrupp eller SD?

Bara frågar.....

Vilka vill du helst ha i Sverige?
  • Dorian Ertymexx
    redwine skrev 2016-04-01 22:00:54 följande:
    Vilka har bäst människosyn?

ISIS eller sd?
    Al Quida eller SD
    Annan terroristgrupp eller SD?

Bara frågar.....

Vilka vill du helst ha i Sverige?
    Samma människosyn på dem allihop. "Vi och dom", "vi måste försvara oss no matter what", "man kan inte göra en omelett utan att knäcka några ägg", hela den valsen. SD har tydligt visat att de inte är ett skvatt bättre. De har bara inte aktivt agerat lika brutalt. Än.
  • nattuv
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-01 23:43:18 följande:
    Samma människosyn på dem allihop. "Vi och dom", "vi måste försvara oss no matter what", "man kan inte göra en omelett utan att knäcka några ägg", hela den valsen. SD har tydligt visat att de inte är ett skvatt bättre. De har bara inte aktivt agerat lika brutalt. Än.
    Fast det är ju samma människosyn som du ger intryck av att ha. Enda skillnaden är att du använder andra vi och dom grupper. Betyder det då att det är i sin ordning att klumpa ihop dig med IS och SD?
  • Dorian Ertymexx
    nattuv skrev 2016-04-02 06:44:53 följande:
    Fast det är ju samma människosyn som du ger intryck av att ha. Enda skillnaden är att du använder andra vi och dom grupper. Betyder det då att det är i sin ordning att klumpa ihop dig med IS och SD?
    Inte ens i närheten på samma extrema vis, Nattuv.
  • Missermajser
    Progressiv skrev 2016-03-10 18:38:29 följande:

SD-väljare har den mest negativa människosynen och tror oftare att personer innerst inne är egoister. ? Människosyn och tillit har en betydande roll för hur folk röstar, säger forskaren Maria Sandgren.

www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-sd-valjare-har-negativ-manniskosyn

Inte för att jag tar SD-väljare i försvar men jag tycker att alla former av liberalism för fram mer av åsikten att alla innerst inne är egoister än SD gör.

Jag får väl dock säga SD_väljare är ett bra urval om man vill ha stöd för "ego"teorin.
  • Dorian Ertymexx
    Missermajser skrev 2016-04-02 23:31:17 följande:
    Inte för att jag tar SD-väljare i försvar men jag tycker att alla former av liberalism för fram mer av åsikten att alla innerst inne är egoister än SD gör.

Jag får väl dock säga SD_väljare är ett bra urval om man vill ha stöd för "ego"teorin.
    Absolut. Sedan finns det liberaler och liberaler - många moderna liberaler är extrema egoister och egocentriker, så till den grad att de skulle såga grenen de satt på om de trodde de kunde få tillfällig vinning på det.

Mer gammaldags liberaler tror väl på devisen "upplyst egenintresse", alltså att alla är egoister, men att vi kan vara egoister tillsammans och göra vad som är bäst för oss alla, även om det inte alltid är det allra bästa för just mig. Lite den sorten jag är - jag tänker inte ens låtsas annat än att jag är ego, men jag är inte missunsam, girig eller elak. Jag vill gärna att andra också ska vara nöjda och glada, för ju fler som är nöjda och glada, desto färre som vill bli kriminella eller terrorister. Så det är i mitt egoistiska intresse att maximalt antal människor världen över har det bra.
  • Missermajser
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-03 19:28:05 följande:
    Absolut. Sedan finns det liberaler och liberaler - många moderna liberaler är extrema egoister och egocentriker, så till den grad att de skulle såga grenen de satt på om de trodde de kunde få tillfällig vinning på det.

Mer gammaldags liberaler tror väl på devisen "upplyst egenintresse", alltså att alla är egoister, men att vi kan vara egoister tillsammans och göra vad som är bäst för oss alla, även om det inte alltid är det allra bästa för just mig. Lite den sorten jag är - jag tänker inte ens låtsas annat än att jag är ego, men jag är inte missunsam, girig eller elak. Jag vill gärna att andra också ska vara nöjda och glada, för ju fler som är nöjda och glada, desto färre som vill bli kriminella eller terrorister. Så det är i mitt egoistiska intresse att maximalt antal människor världen över har det bra.
    Ja, en sån egoist är jag med!
  • K Kalle
    Progressiv skrev 2016-03-10 18:38:29 följande:

SD-väljare har den mest negativa människosynen och tror oftare att personer innerst inne är egoister. ? Människosyn och tillit har en betydande roll för hur folk röstar, säger forskaren Maria Sandgren.

www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-sd-valjare-har-negativ-manniskosyn

SD:are har usel kvinnosyn i alla fall. Den saken är klar. Lika usel kvinnosyn som de kulturer många invandrar från. Lite ironiskt eller hur man vill uttrycka det!
Svar på tråden Studie: SD-väljare har negativ människosyn