Svår lämning
Till att börja med vill jag önska svar av de som har lite erfarenhet, detta är mycket jobbigt redan som det är och behöver inte några pekpinnar.
Min son är 19 månader och vi började med inskolning i fsk den 1/2 - alltså är vi inne på 6:e veckan om jag räknat rätt.
Några dagar har fallit bort då vi vart sjuka i två eller tre omgångar på ca tre dagar per gång kanske.
Nu till "problemet", han blir vansinnig när jag lämnar honom. Vi körde från början med att jag var med hela dagen - han går mån-fre ca 9-12. Det gick så där, jag var beredd på krig för det blir väl alltid så, ja ni förstår säkert hur jag tänkte.
Jag lämnade en kvart - en halvtimme - en timme och sen hela tiden. Men trots detta är han fortfarande tokig är jag går och det går inte över efter tio minuter som jag fått höra att det kommer göra. Utan han skriker till jag är tillbaka tre timmar senare, med andningspauser emellanåt.
Pedagogen säger att det är ett normalt beteende, han är liksom inte unik på så sätt. Säger att det kan vara så nu när han är så pass "gammal" som han är, han är mer medveten än en 1-åring till exempel. Men ändå känner vi båda att det inte känns helt rätt detta.
Hon pratar med en kollega, får rådet att vi minskar tiden till endast en timme per dag och under den timmen är man ute med min son därför det är det som ändå fungerat bäst.
Jag undrar om någon känner igen sig? Finns det fler barn eller är jag ensam? Jag känner mig otroligt ensam, besvärlig "Hon med den jobbiga ungen" och så vidare. Fsk säger att jag absolut inte får känna så för så är det inte, men jag kan inte hjälpa det. Tanken kommer att det är nåt fel på min son :( Gör jag rätt eller fel och allt det där..Allt är jobbigt kan man väl sammanfatta det hela.