• Piratika

PMS smärtor i brösten jmf med gravidont

När brukar ni få PMS smärtor i brösten jämfört med de som hör till graviditet?

Eller brukar och brukar, ni förstår nog. ^^

Jag brukar få lite småömt i brösten ett par dagar innan mens. Typ ca 3 dagar innan.

Nu har jag haft GRYMT ont i brösten i 3-4 dagar. Kan knappt röra vid bröstvårtorna, det är ömt på sidorna och upp mot armhålan samt att det ibland vid vissa tider är så ömt att jag knappt kan hålla ner armarna mot kroppen. Att ta av mig bhn är smärtsamt också.

Det är dock fortfarande ca 5 dagar till bim och jag fick ont i brösten lite mindre än en vecka efter ev. befruktat ägg. :S

Jag har också lika länge känt som mensvärk, inte konstant men ofta och ibland ganska mycket och känner mig konstant, men milt, illamående.

Jag testade mig negativt imorse, bara för "skojs" skull typ, men så är det ändå fortfarande rätt "långt" kvar till bim. Och vill inte få upp hoppet om ett plus allt för mycket då jag blivit besviken så många gånger.

Så hur har ni sett skillnad mellan era bröstsmärtor?

• Svar på tråden PMS smärtor i brösten jmf med gravidont
  • Piratika

Ingen som har lite erfarenhet som kan säga mig om det känns någon skillnad?

• Cyanea

Det bör inte kännas någon skillnad alls. Både vid vanlig PMS och vid tidig graviditet är det hormonet Progesteron som ger symptom, så det bör kännas likadant. Om du är gravid finns hCG i så låg koncentration att det ännu inte ger symptom. Så tyvärr är det nog bara att vänta och se vad som händer. 

Lycka till :) 

• Olga89

Jag kan bara tala för mig själv. Har aldrig haft så ont i brösten som när jag var gravid första gången, var en tydlig skillnad från vanligt pms-ont. Smärtan kom kanske några dagar innan bim. Men under nästa graviditet kom inte smärtan förrän i typ v 16. Märkligt!

• Piratika

Jag har ju rejält ont, ondare än jag brukar ha innan mens (och haft under längre tid också). Samt att även sambon tycker att de känns fastare än normalt. Haft lite problem med illamående också, men det brukar jag få innan mens också.

Men jag får väl bara testa med billiga stickor tills dess jag får ett plus eller tant röd kommer. Blir det ett plus blir det en liten en i tid till min födelsedag. xD

• Piratika

Sambon har heller inte haft det lätt med mina humörsvängningar alls. Herre gud. Knappt så jag själv står ut med dem.

Trött som satan är jag idag också tydligen. På dop och kan inte sluta gäspa (och grät under ceremonin trots att jag inte är lätt till tårar).

Så jag hoppas ju på att det är ett plus och inte extremt jobbig PMS. .

Svar på tråden PMS smärtor i brösten jmf med gravidont