• Anonym (abort?)

abort eller inte? hjälp mig!!

Jag är gravid med en kille som jag bara träffat några gånger, vi har alltså inget förhållande utan har mest lite kul ihop.

Jag har ätit p-piller men är som sagt gravid ändå. Nu är frågan om jag ska ta bort barnet eller inte.. pappan vill verkligen inte ha barnet, han har panik och tjatar om abort. Jag har barn sen tidigare vilket gör att det blir mkt mer jobb med även en bebis. Jag har ekonomi som klarar fl och barn, jag vet att jag skulle klara att stå själv i detta samtidigt som mitt liv är väldigt bra nu, jag har vänner som jag hittar på mkt roligt med när jag är barnledig, mina barn är så stora att de klarar sig någorlunda själva så jag har äntligen börjat få tid till mina intressen. Men även om jag känner att jag inte vill ha barn just nu så finns det ngt i mig som säger att jag inte kan ta bort detta barn, att jag faktiskt ser fram emot det lite.. pappan anser däremot att eftersom vi är 2 om detta så ska jag lyssna på hans åsikt om abort och att om jag behåller så kommer jag förstöra hans liv.. hur ska man tänka? Ta bort barnet?

• Svar på tråden abort eller inte? hjälp mig!!
  • Anonym (H)
    Drottningen70 skrev 2016-03-11 20:09:14 följande:

Men du har inga problem med att tvinga ett barn att få avstå rätten till sitt ursprung, rätten till att känna/ha kännedom om syskon, farmor, farfar, rätten till arv etc.... Du tar dig alltså rätten att beröva ett oskyldigt barn detta för att skona en vuxen man.....Braaaaa där. Mycket mogna prioriteringar. Verkligen..

Nu är de ju så att i sverige har barnet rätt till nästan allt det där

Han kommer stå som pappa och barnet kommer få rätt att ärva och kan ha en relation till andra släktingar

Att få fader okänd är väldigt svårt och ovilja avgör inte det
  • Miss Skywalker
    Men du har inga problem med att tvinga ett barn att få avstå rätten till sitt ursprung, rätten till att känna/ha kännedom om syskon, farmor, farfar, rätten till arv etc.... Du tar dig alltså rätten att beröva ett oskyldigt barn detta för att skona en vuxen man.....Braaaaa där. Mycket mogna prioriteringar. Verkligen..
    Man riskerar att låta som en idiot när man uttrycker sig som du gör. Vad fick du det där ifrån..?
  • Anonym (Mor)

Behåller du barnet,ditt beslut.Men det kan vara så att pappan inte vill ha kontakt med barnet.Om det är ok för dig,gör som du vill.

• Anonym (abort?)

Detta var nog bland det mest korkade jag läst! Jag skulle väl inte skriva fader okänd eller liknande om jag skulle behålla detta barn. Jag skulle alltid vara ärlig men sen skulle pappan själv få avgöra hur stor del han vill ta av barnets liv. Om farmor eller farbror skulle vilja ha kontakt med detta barn skulle jag inte neka dom heller så jag förstår inte vad du vill säga med ditt inlägg?
  • Anonym (abort?)

Till er andra, tack för era svar! Kan bara inte hjälpa ha dåligt samvete mot pappan.. han vill verkligen inte ha barn, aldrig alltså! Känns ego av mig att sätta ett barn till världen som inte är helt önskat av båda! Men nu ska jag tänka i lite mer än en vecka så det inte blir ångest!

• Anonym (H)
    Anonym (abort?) skrev 2016-03-12 08:54:45 följande:

Till er andra, tack för era svar! Kan bara inte hjälpa ha dåligt samvete mot pappan.. han vill verkligen inte ha barn, aldrig alltså! Känns ego av mig att sätta ett barn till världen som inte är helt önskat av båda! Men nu ska jag tänka i lite mer än en vecka så det inte blir ångest!

Är han över 25år?

Då hoppas jag han bokat tid för sterilisering så inte detta kan hända igen!

Men du bestämmer
  • Anonym (abort?)
    Anonym (H) skrev 2016-03-12 09:37:10 följande:

Är han över 25år?

Då hoppas jag han bokat tid för sterilisering så inte detta kan hända igen!

Men du bestämmer

Ja, han är 35...
  • Drottningen70
    Miss Skywalker skrev 2016-03-11 20:24:55 följande:

Man riskerar att låta som en idiot när man uttrycker sig som du gör. Vad fick du det där ifrån..?

Ja det kan man verkligen fråga sig......
  • Drottningen70
    Anonym (abort?) skrev 2016-03-12 08:52:43 följande:

Detta var nog bland det mest korkade jag läst! Jag skulle väl inte skriva fader okänd eller liknande om jag skulle behålla detta barn. Jag skulle alltid vara ärlig men sen skulle pappan själv få avgöra hur stor del han vill ta av barnets liv. Om farmor eller farbror skulle vilja ha kontakt med detta barn skulle jag inte neka dom heller så jag förstår inte vad du vill säga med ditt inlägg?

Blandade tydligen ihop tråden med en annan..
  • alexias mamma

Kommer aldrig förstå mig på kvinnor som väljer att behålla ett barn som inte är önskat av båda föräldrarna...
    Varför inte träffa en man som också VILL ha barn och lämna denna man ifred?

• Anonym (Z)
    alexias mamma skrev 2016-03-12 11:16:35 följande:

Kommer aldrig förstå mig på kvinnor som väljer att behålla ett barn som inte är önskat av båda föräldrarna...

Kommer aldrig förstå mig på män som inte vill ha barn någonsin och försöker tvinga kvinnor att göra abort istället av att sterilisera sig.
  • Drottningen70
    alexias mamma skrev 2016-03-12 11:16:35 följande:

Kommer aldrig att förstå människor som missuppfattat aborträtten så kapitalt att de tolkar den som nån slags abortplikt till för mannens bekvämlighet....
  • Anonym (Z)
    Drottningen70 skrev 2016-03-12 11:23:57 följande:

Kommer aldrig att förstå människor som missuppfattat aborträtten så kapitalt att de tolkar den som nån slags abortplikt till för mannens bekvämlighet....

• Anonym (Z)

Skulle vara tummen upp... Den kom inte med.
  • Miss Skywalker
  • Miss Skywalker
    Anonym (abort?) skrev 2016-03-12 08:54:45 följande:

Tyvärr så finns det inget p-medel som är 100% säkert så då borde han steriliserat sig. Du ska inte ha dåligt samvete mot honom. Det går liksom inte att kompromissa om en sån här sak och du ska inte gå igenom en traumatisk upplevelse för hans "skull". Tänk på barnet istället..
  • Anonym (H)
    Anonym (abort?) skrev 2016-03-12 11:06:35 följande:

Ja, han är 35...

Då har han alltså haft typ 10år på sig att sterilisera sig.. om han aldrig någonsin vill ha barn så borde han ta ansvar för att aldrig någonsin kunna göra någon gravid, annars finns alltid risken och när det väl är ett faktum så bestämmer inte han längre
  • Anonym (ånger)

Jag gjorde en abort när jag hade dåliga förutsättningar och inte ville ha barn innan jag blev gravid. Ett väldigt logiskt beslut enligt många. Ändå har jag ångrat mig och gråtit många många tårar efter det. Jag önskar innerligt att jag hade gått på min magkänsla och behållt barnet. Det kanske inte är så för dig men jag vill ändå säga emot dem som säger att om man inte ville ha barn innan så ska man göra abort.

• Anonym (Yes)

Tummar upp på den!! Möjligheten till att ta livet av ett växande foster är INTE till för att människor ska kunna knulla runt hur som helst utan eget ansvar!! Var och en som har samlag med någon annan VET att det ALLTID finns en viss risk för sjukdom eller graviditet i samband med det. ÄVEN med preventivmedel, tom efter sterilisering. Och man kan ALDRIG kräva av en annan människa att denna ska göra ett medicinskt ingrepp för att döda ett annat mänskligt liv som finns i dennes kropp! Det är SJUKT att tro sig kunna ställa sådana "krav". Man har själv deltagit i den uppkomna situationen! Ha ALDRIG sex med någon som du INTE kan tänka dig att få ett barn med. Så har vi löst många problem.
  • Anonym (.)

TS, hur har det gått med allting? Kramar

Svar på tråden abort eller inte? hjälp mig!!