• gravid2016hoppas

Följas åt från nu? Äl onsdag. Tjohoo igår tog vi bort spiralen och siktar mot pluss!

Vi har en 6 åring men han var oplanerad och det känns sååå fantastiskt att få ta ut skyddet och tillsammans bestämma att nu vill vi göra ett liv till

Igår var den 10 mars och jag har ÄL 15-16 så det kan ju faktiskt vara möjligt att det från och med nu kan funka

Igår kanske var i tidigaste lagret men vi fortsätter mysa fram till 2 dagar innan ÄL för vi ska göra ett "försök" på en flicka denna gång, Men blir såklart lika glada för en liten pojke!

Alltså detta är såååå spännande, kan knappt bärga mig tills jag kan börja testa... Kanske från den 22 mars eller så för jag kommer inte kunna hålla mig.

Just nu känns det som jag kan spy 40 veckor bara jag får vara gravid
    Det har tagit många år för killen att bli redo igen men nu vill han och det känns så roligt!!

Någon mer som är i Bebisverkstad i dagarna som vill följas?

• Svar på tråden Följas åt från nu? Äl onsdag. Tjohoo igår tog vi bort spiralen och siktar mot pluss!
  • Helen3

Va kul! Är i samma sits, dottern på 3 var inte planerad så att nu få försöka känns både spännande och lite jobbigt :) tid ur spiralen 2/2 så är andra försöket nu. Hade äl i tisdags och vi har legat ordentligt så ska inte ha kunnat missa! Tempar du eller kör med älstickor?

• MezPez

Härligt Solig

Jag hade ÄL för exakt en vecka sedan. Fick nämligen starkt utslag på ÄL sticka dagen innan, alltså torsdag. Så räknar ÄL som fredagen.

Hoppas såå på ett plus snart! Detta är vårt andra försök och vi lyckades få till det både torsdagen och fredagen så jag hoppas det räckte hela vägen {#emotions_dlg.flower}

• Crazy catlady

Har äl på onsdag eller torsdag nästa vecka :) har beställt ett paket (7st) ältest för att hålla koll när äl sker :) även om man oftast får tydliga älsymtom. . O det har jag några dagar innan testen blir positiva :) hoppas det tar denna gång..

• gravid2016hoppas

helen:
    Jag kommer att ha ägglossning ca 15-16 men vet inte exakt men har alltid ca det datumet. Dock känner jag alltid när jag får den! och oftast en lite blödning,.
    Dock vill vi inte pricka ÄL just för att försöka få en flicka så vi kommer ligga fram till den 14 ca och se hur det blir
    Och som sagt innan, blir det en pojke är det mer än välkommen!!

Längtar tills efter ÄL och man kan börja ruva sig i symptom haha

• Helen3
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-11 16:12:51 följande:

helen:

Jag kommer att ha ägglossning ca 15-16 men vet inte exakt men har alltid ca det datumet. Dock känner jag alltid när jag får den! och oftast en lite blödning,.

Dock vill vi inte pricka ÄL just för att försöka få en flicka så vi kommer ligga fram till den 14 ca och se hur det blir

Och som sagt innan, blir det en pojke är det mer än välkommen!!

Längtar tills efter ÄL och man kan börja ruva sig i symptom haha

Vadå, om man ligger på äldagen ökar chansen/risken för en kille? :P låter otroligt haha

Hur gamla är ni och vart bor ni? :)
  • juliaa95

Hej ! Tog själv bort spiralen i förrgår, har 2 döttrar och nu planerar vi en till liten ???? önskar lycka till till oss alla !

Jag själv är 20 år och bor lite utanför Göteborg.

Har inte varit aktiv här sen min första graviditet , hade varit roligt om vi knde följas åt????

Svar på tråden Följas åt från nu? Äl onsdag. Tjohoo igår tog vi bort spiralen och siktar mot pluss!