• Anonym (Vill få råd)

Min fru klarar det inte

Är gift, har en underbar känt varandra i 20 år, gifta sedan ett år
    Under vårt förhållande så har vi haft kanonsex. Både med kläder, leksaker, oljor, filmer etc. tyvärr så har min fru blivit sjuk, All lust är borta, jag vet att det sjukdomen som gör att känsla inte infinner sig.

Försökt med massage, bastu, varma handdukar men nada. hon säger att det fungerar inte. efter det har det blivit många ensamseglingar när hon somnat vilket inte är mest spädande....

Vad gör jag. Våren är här och kjolarna blir att kortare och alltmer ....

Ingen rolig situation.

• Svar på tråden Min fru klarar det inte
  • Anonym (riktigt lågt)

Ursäkta mig. Blir stum vet inte vad jag ska säga men ändå måste jag säga något !

Det stora problemet är väl att hon är sjuk ! Blir upprörd bara av din kommentar att kjolarna blir kortare.. allvarligt talat.. !!

Stötta din fru nu hon behöver dig nog mer än någonsin nu

• Lilla Gs mamma
    Anonym (Pappa37) skrev 2016-03-12 15:33:41 följande:

Det tog ett år att glömma "i nöd och lust" alltså?

• Bangers

Transplantation låter som ett riktigt allvarligt tillstånd.

Borde inte din stora rädsla i livet vara att förlora din livspartner än att du får ligga?!

Det är ju inte som att hon inte vill ligga med dig. Hon kan inte pga sin sjukdom.

• Anonym (Sex är INTE så viktigt!)

Men låt henne va! Hon vill väl kanske inte heller. Alla är inte kåta bockar. Det finns annat mycket mer värdefullt och viktigt i livet! Om du inte kan avstå sex med andra får du väl säga till din hustru att du tänker vara otrogen! Och så får du stå där med skammen. Om nu någon annan vill ha sex med dig..

Bangers skrev 2016-03-12 22:51:44 följande:

Transplantation låter som ett riktigt allvarligt tillstånd.

Borde inte din stora rädsla i livet vara att förlora din livspartner än att du får ligga?!

Det är ju inte som att hon inte vill ligga med dig. Hon kan inte pga sin sjukdom.

Precis. Ett äktenskap är till för att finnas för varandra i nöd och lust. Och det menas inte att tvinga varandra att ha sex om man inte kan eller inte mår bra av det. Tänk på att det är mycket värre att tvinga sig att ha sex när man inte vill än att tvingas avstå sexuellt umgänge med någon annan! Det är många fler än du tror som inte har sex, och som mår hur bra som helst ändå.
    Anonym (rty) skrev 2016-03-12 04:27:11 följande:

Stötta din fru och var tacksam över att du är frisk.

Mmm, en del begriper inte förrän de själva blir sjuka...
  • Anonym (As)

Och så undrar män varför vi kvinnor tycker att så många av er är as...

• Anonym (Lo)

Du är sexuellt frustrerad, det är jobbigt och påfrestande.
    Din fru är sjuk och kan inte rå för hur hon mår eller hur sjukdomen påverkar henne sexuellt.
    Så du kan inte få några råd. Mer än att ibland blir livet såhär.
    Det är otroligt jobbigt för henne att vara sjuk, att kanske förlora sig själv och sin sexualitet..Det är tillräckligt jobbigt för henne som det är än att du ska påminna henne om hennes icke existerande  sexualitet med att basta och massera.

Håll hennes hand, livet är inte en dans på rosor.

• Anonym (b)

jag förstår att det är jobbigt TS, ni har råkat ut för stora förändringar pga sjukdomen, inte bara sexet gissar jag utan säkert en massa annat också. Men tyvärr blir det ju rätt simpelt att beklaga sig över just sexet då. Vet inte hur gamla ni är men livet går i olika faser och just nu är hon fysiskt inkapabel att orka helt enkelt. Det får du ta. Älskar du henne stöttar du henne och hoppas hon ska överleva sin sjukdom. Du skriver om transplantation så jag antar det är ganska allvarligt. 

Då får du ursäkta om jag tycker din TS är något "futtig". Du oroar dig över att inte får sex medan din fru faktiskt kan dö! (nu tänker jag om transplantationen skulle misslyckas) Ursäkta om jag låter dramatisk. 

Som någon skrev behöver du stöttning som anhörig, det utgår jag från att ni fått i om att hon har så mkt läkarkontakt? Annars säger du ifrån om att du behöver det! 

Du måste prioritera rätt här och det egna sexbehovet får helt enkelt stå lite på vänt när hon är så här sjuk, ungefär som när man får barn och en massa saker får stå på vänt för att det blir en massa nya rutiner i livet. Eller tänker du lämna henne för att DU ska kunna ha mer sex med nån annan, samtidigt som hon ligger i sjukbädden? 

Det händer att svåra sjukdomar leder till skilsmässor men du inleder din TS med att säga att hon är underbar så jag får inte det intrycket. 

Om det var du som skulle genomgå operation och var orkeslös, säkert pga medicinering och oro, skulle du då ha uppskattat om din fru beklagade sig över att hon inte fick något sex! 

• molly50
    Anonym (Vill få råd) skrev 2016-03-12 01:14:30 följande:

Är gift, har en underbar känt varandra i 20 år, gifta sedan ett år
    Under vårt förhållande så har vi haft kanonsex. Både med kläder, leksaker, oljor, filmer etc. tyvärr så har min fru blivit sjuk, All lust är borta, jag vet att det sjukdomen som gör att känsla inte infinner sig.

Försökt med massage, bastu, varma handdukar men nada. hon säger att det fungerar inte. efter det har det blivit många ensamseglingar när hon somnat vilket inte är mest spädande....

Vad gör jag. Våren är här och kjolarna blir att kortare och alltmer ....

Ingen rolig situation.

Jag tycker du ska fundera lite över dina prioriteringar.
    Du skriver att "snart är våren här och kjolarna blir allt kortare".
    Det antyder att du är beredd att vara otrogen om du inte får sex med din fru.
    Vad är egentligen viktigast för dig? Att få dina sexuella lustar mättade eller att din fru blir frisk?
    Fundera också på betydelsen av "I nöd och lust". Ett löfte du gav henne när ni gifte er.
    Något att fundera på kanske...

Och jag tycker också att du ska sluta försöka pressa henne till att ha sex mot sin vilja.
    Det är säkert jobbigt nog som det är för henne med.  Att vilja,men inte orka,ha sex är också väldigt jobbigt.Tänk på det.

Du behöver kanske hjälp och stöd för att förstå och kunna sätta dig in i hennes situation.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (---)

Ja herregud vad svårt det kan vara med en kronisk sjukdom... för partnern som inte får den sex han behöver.

Vad är det för fel på närhet och ömhet utan krav på sex???? En gemensam orgasm som man måste kämpa sig till är måttligt upphetsande och någonting som åtminstone jag kan leva utan.  

• Anonym (ynkligt)

Min vän lever sedan 9 år tillbaka med sin tjej som hamnade i rullstol efter en olycka, förlamad från fjärde revbensparet och neråt, när hon var 29 år gammal. Aldrig har jag hört honom klaga över att de inte kan ha sex.

Du inser att du verkar rätt klen i jämförelse va? Obestämd

• Flygfotogen

Huvudsaken är att hon klarar av sin sjukdom. Det är ju du som inte klarar av situationen. Försök att sätta saker och ting i perspektiv.

• Anonym (Helt rätt)

Jag tycker nog att "i nöd och lust" gäller åt båda hållen. Nu har hon inte längre vilja att uppfylla sin del av ert äktenskapliga avtal och om hon faktiskt älskar dig borde hon själv föreslå att du får spela lite på sidan av plan så att säga. 

• Flygfotogen
    Anonym (Helt rätt) skrev 2016-03-13 20:08:10 följande:

Jag tycker nog att "i nöd och lust" gäller åt båda hållen. Nu har hon inte längre vilja att uppfylla sin del av ert äktenskapliga avtal och om hon faktiskt älskar dig borde hon själv föreslå att du får spela lite på sidan av plan så att säga. 

Vilja vet vi väl inte om hon saknar? Ork och förmåga däremot kanske brister. Ska det inte respekteras? Hon är sjuk. Hon behöver en transplantation. Oavsett vad som ska transplanteras så är det garanterat allvarligt och säkert tärande.
  • Anonym (E)
    Anonym (ynkligt) skrev 2016-03-13 18:31:26 följande:

Min vän lever sedan 9 år tillbaka med sin tjej som hamnade i rullstol efter en olycka, förlamad från fjärde revbensparet och neråt, när hon var 29 år gammal. Aldrig har jag hört honom klaga över att de inte kan ha sex.

Du inser att du verkar rätt klen i jämförelse va? Obestämd

Varför kan de inte ha sex?
  • molly50
    Anonym (Helt rätt) skrev 2016-03-13 20:08:10 följande:

Men nu vet vi ju inte om hon saknar viljan. Är man sjuk så är det ju troligt att det är orken och förmågan som saknas.
    Och det kan vara lika jobbigt som att vilja ha,men inte få sex.
    Om han har sådana problem med att avstå sex när hans fru är sjuk att han ens överväger att vara otrogen så är det ju han som inte klarar av situationen. Inte hans fru.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min fru klarar det inte