• Naatish

Ömma bröstvårtot

Hej..

Undrar bara om det är någon där som haft ömma bröstvårtor som TIDIGT graviditetssymtom, det vill säga innan bim?

Hur långt innan bim hade ni det och hade ni andra symtom? ( om ni varit gravida den gången då alltså haha)

• Svar på tråden Ömma bröstvårtot
  • milli79

Har haft det efter äl fram till mens några gånger när jag inte varit gravid.

Första graviditeten fick jag ömma bröst innan bim. Fick symptom väldigt tidigt då både ömma bröst o bröstvårtor. De andra graviditeterna har jag inte haft ömma bröst.

• TheKlister1990

Olika.. har vart gravid 2ggr första gången ömma bröstvårtor andra gången ont som helvete i själva tuttarna :)

• Naatish
    milli79 skrev 2016-03-12 21:30:29 följande:

Har haft det efter äl fram till mens några gånger när jag inte varit gravid.

Första graviditeten fick jag ömma bröst innan bim. Fick symptom väldigt tidigt då både ömma bröst o bröstvårtor. De andra graviditeterna har jag inte haft ömma bröst.

Ja asså jag hade ägglossning i lördags och hade oskyddat samlag i 3 dagar i rad efter de (lördag-måndag) då samt innan de med med. och för tre dagar sen började min bröstvårtor ömma, inte så att jag inte kan ha bh eller något men det ömmar när jag tar på dom och har aldrig i hela mitt liv haft ömma bröst innan, inte ens innan mens utan bara lite svullna ca 2-3 dagar innan mens. 

Så nu börjar man ju undra om det är ett tecken eller inte , men så tänker jag bara " näää men de e för tidigt" men sen läser jag om folk som faktiskt känt de så tidigt efter befruktning.. och denna väntan är ju hemsk för man vill inte tänka på de för mycket heller för då går tiden jäääättte sakta :/ beräknad mens är inte nu på tisdag utan nästa tisdag.
  • Naatish
    TheKlister1990 skrev 2016-03-12 22:14:39 följande:

Olika.. har vart gravid 2ggr första gången ömma bröstvårtor andra gången ont som helvete i själva tuttarna :)

Hur var de första gången när du bara hade ont i bröstvårtorna? asså var det bara när du tog på dom eller det var så pass att du inte ens kunde ha bh på dig??
  • schober

Jag har haft ömma bröstvårtor innan BIM både vid graviditet, och inte. Inte direkt nån skillnad på ömheten. Skillnaden var att ömheten kom igång kanske en vecka efter äl när jag INTE var gravid, och sen avtog det nån dag efter mensen, men när jag var gravid kom det först en dag innan mensen skulle komma. Det är dock väldigt olika så det är bara att avvakta och se =)

• TheKlister1990
    Naatish skrev 2016-03-13 00:43:04 följande:

Hur var de första gången när du bara hade ont i bröstvårtorna? asså var det bara när du tog på dom eller det var så pass att du inte ens kunde ha bh på dig??

Nä bh kunde jag ha ont när man nuddade dom. Men brukar ha så mellan äl och mens.. andra gången fick jag köpa mjukare bhar för hela brösten var onda!
  • Naatish
    schober skrev 2016-03-13 01:18:06 följande:

Jag har haft ömma bröstvårtor innan BIM både vid graviditet, och inte. Inte direkt nån skillnad på ömheten. Skillnaden var att ömheten kom igång kanske en vecka efter äl när jag INTE var gravid, och sen avtog det nån dag efter mensen, men när jag var gravid kom det först en dag innan mensen skulle komma. Det är dock väldigt olika så det är bara att avvakta och se =)

Ja kroppen kan spela en ett spratt ibland och det är de som är jobbigt för man vet aldrig med kroppen då det kan vara så mycket som spelar roll. Det är bara de att jag har reagerat på det eftersom jag aldrig förr någonsin har haft ömma bröst och aldrig ens känt något i mina bröstvårtor. Ja jag får vänta o se och förhopppppningsvis håller mensen sig borta haha ,väntan är bara såååå lång när man väl går o väntar
Svar på tråden Ömma bröstvårtot