Hon har så ont
Min dotter är strax över 2år och började på dagis i augusti. Vi märkte tidig att hon vart röd i rumpan när vi kom hem och bytte på henne och fick reda på att de torkar barnen med grova servetter med sandpapperskänsla eller vad man ska kalla det. Vi skickade istället ned kräm och egna våtservetter till henne. Med tiden märkte vi att det var speciellt en pedagog som vi trodde var tjuven i dramat. Hon var opedagogisk och berättade alltid hur trött HON var o pustade o frustade jämt när barnen inte lydde och vår dotter visade rädsla för henne. Istället bad vi att en annan alltid skulle byta på dottern. Nu tycker vi dock att det blivit värre. Vi försöker introducera pottan lite lätt men sedan november gömmer hon sig när det är dags att bajsa o blir stel som en pinne. Hon blir livrädd när vi lägger henne ner och ska byta o låser hela kroppen som en pinne. Hon gråter hysteriskt när vi ska torka och ofta har det bara kommit lite som stannat utanför skinkorna istället för i blöjan. Hon kan bajsa med en kvarts mellanrum o första gången kan det vara normal konsistens och nästa lite mer rinnande. Hon är inte förstoppad utan det kommer något nästan varje dag. Sedan januari får hon Movicol varje morgon men jag tycker inte det gjort någon skillnad. Dagispersonalen påpekar nästan varje dag hur ledsen hon blir när de ska torka o jag vet inte längre vad jag ska svara.. Doktorn tror inte på laktosallergi eller liknande utan att tarmen inte är färdigutvecklad, men allt startade efter att hon börjat dagis. Jag börjar tro atthon håller sig längre på dagis och kanske fått hemorojder eller nåt? Allt ser normalt ut på rumpan när hon inte är röd och vi kommer åt att titta. Någon som vart med om något liknande?? Detta tär på hela familjen, v vill inte att hon ska ha ont mer.