• Progressiv

Demokraterna eller Republikanerna?

Vilka är bäst, anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Demokraterna eller Republikanerna?
  • Tecum

Behöver du fråga det, när ena partiet håller på att utse Trump till presidentkandidat?

• Progressiv
    Tecum skrev 2016-03-13 17:45:03 följande:

Behöver du fråga det, när ena partiet håller på att utse Trump till presidentkandidat?

Att du och jag ogillar Trump innebär inte att hela världen gör det.
  • Tecum
    Progressiv skrev 2016-03-13 18:41:16 följande:
    Att du och jag ogillar Trump innebär inte att hela världen gör det.
    Då har världen fel.
  • Progressiv
    Tecum skrev 2016-03-13 19:11:28 följande:

Då har världen fel.

Oh, ja.
  • flygrl

Det e ju naturligtvis dagens Demokrater & Republikaner det e frågan om här. För historiskt va ju faktiskt Demokraterna dom slavägande sydstatarnas parti medans Republikanerna va nordstatarnas parti och motståndare till slaveriet. Det va otänkbart för reaktionära vita i Södern rösta på nåt annat än Demokraterna fram till typ 1960-talet.

Så historiskt sett e det märkligt USAs första svarta president e just Demokrat. Men inte utifrån dagens politiska verklighet.

• Konstatera

Inget parti är särskilt bra. Bägge partier är relativt splittrade och amerikansk politik är i behov av en reformering.

Jag håller nog dock det republikanska partiet lite högre. Jag tycker att vi finner många av landets mest kompetenta politiker i partiets mer moderata falang.

• Progressiv
    flygrl skrev 2016-03-13 20:16:44 följande:

Det e ju naturligtvis dagens Demokrater & Republikaner det e frågan om här. För historiskt va ju faktiskt Demokraterna dom slavägande sydstatarnas parti medans Republikanerna va nordstatarnas parti och motståndare till slaveriet. Det va otänkbart för reaktionära vita i Södern rösta på nåt annat än Demokraterna fram till typ 1960-talet.

Så historiskt sett e det märkligt USAs första svarta president e just Demokrat. Men inte utifrån dagens politiska verklighet.

Bra historieredovisning!

Heter det inte "är" och inte "e", förresten?
  • Dr Nail

Jag gillar Trump, på nåt sätt. Känns nästan lite pinsamt att erkänna det, av nån anledning.

• Progressiv
    Dr Nail skrev 2016-03-14 02:31:50 följande:

Jag gillar Trump, på nåt sätt. Känns nästan lite pinsamt att erkänna det, av nån anledning.

Är det något speciellt med honom du gillar då?
  • Dr Nail
    Progressiv skrev 2016-03-14 03:20:23 följande:

Är det något speciellt med honom du gillar då?

Han har DET.
  • flygrl
    Progressiv skrev 2016-03-14 01:35:04 följande:
    Bra historieredovisning!

Heter det inte "är" och inte "e", förresten?
    Tack! Eller va du ironisk?!?!?

Ja, klart du har rätt om hur det heter. Ibland får jag också till det men då måste jag va väldigt noggrann. Försöker bli bättre på skriva och så.
  • flygrl

Antar Demokraterna ligger närmare mig. Fast egentligen vet jag för lite för kunna ge ett seriöst svar.

Sen är väl inte dom båda partierna helt jämförbara med tex. svenska/europeiska partier. Alltså att dom funkar på annat sätt.

Svar på tråden Demokraterna eller Republikanerna?