• scrapparlotta

Fiber och surf?

Vi surfar ganska mycket....vi är 4 pers i hushållet, barnen skypar mycket och det blir mycket film och tv tittande på datorn. Vi har i dag så vi kan surfa för 100 GB, vissa månader räcker det gott och väl....men ibland är det gränsfall att det ska räcka. Vi får liksom "snåla" dom sista dagarna.

Nu är det tal om att ska komma fiber hit där vi bor, och självklart är det nåt vi ska hoppa på. Men jag undrar, om man har fiber....får man surfa hur mycket man vill då? Eller finns det tak på det då åxå? Och vad det gäller tv:n, vi har idag en inspelningsbar boxer. Något jag tycker är skitbra....använder den funktionen i stort sett nästan varje dag. Med fiber, kommer man få möjlighet till en sån box då åxå......eller hur kommer det att funka? Om man har tv på både över och undervåning, måste man då har två såna doser? Eller hur funkar det? Larm, vi har ett larm via verisure...kommer det funka med fiber?

Några frågor jag har funderat på....har försökt googla, men hittar inga bra svar tycker jag....är inte så bra på sånt här.

Ni som har fått fiber, är alla nöjda med det? Är det bara fördelar?

• Svar på tråden Fiber och surf?
  • Aniiee

Har du fiber får du surfa hur mycket du vill (jag vet, jag har använt lååååångt över 100 gb om dagen på fiber). Där är det mer hastigheten som är intressant, snarare än surfmängden.

Så långe du kan koppla allt till fibernätet är det inga problem. Möjligtvis kommer ni behöver en router eller två, som ni får köpa extra, för fler uttag.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • sportpappa

Bara för att ni får en fiberuppkoppling så måste ni ju inte koppla upp TV och larm på det. Det går att köra vidare som tidigare.

Kolla vilka tjänsteleverantörer som finns via er fiber eller hur det kommer fungera hos er. Det kan finnas förmånliga paket om man väljer bredband, TV och telefoni från samma leverantör.

Varje TV måste ha en digitalbox precis som tidigare. Vilken box ni ska ha beror på vilken tjänsteleverantör ni använder.

Svar på tråden Fiber och surf?