• lkmw

Hur länge har jag varit gravid?

Hej!

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med detta, för jag blir alldeles snurring själv =)

Jag försöker räkna ut hur länge jag varit gravid och räknar sedan sista mensen för att inte krångla till det.

Min sista mens var 5e februari, men redan veckan efter det började jag få ömma bröst, och jag har vanligtvis ÄL 2-3 veckor efter mensen så då tänker jag att jag borde varit gravid trots mensen och då ska räkna från mensen innan det, alltså 29e december?

Vad tror ni?
  • Svar på tråden Hur länge har jag varit gravid?
  • Fjäril kär

Utgå ifrån den sista mensen eftersom du just nu i alla fall vet att det var mens och den inföll då den brukar vara. 

Har du inte gjort ultraljud än så avvakta och se vad ultraljudet kommer till för datum, då kan du bättre se om sista mensen stämmer eller om det var tidigare du blev gravid. 

Ömma bröst osv är diffusa symtom och kan ibland vara symtom på precis vad som helst. och bör därför inte tas som ett säkert tecken på något. Nu när du är gravid är det ju lätt hänt att efterkonstruera symtom eftersom man tycker att det "bör" stämma med tidpunkter osv. 

• lkmw

Tack för ditt svar. Jag får nog helt enkelt hålla ut som du säger =)

Svar på tråden Hur länge har jag varit gravid?